Comodo SSL
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقلب در سایتهای بازی پوکر!
#1
Question 
مطمئنم که همه کسانی که قبلا پوکر آنلاین بازی کردند، حداقل برای مدتی هم که شده، به این عقیده رسیده اند که ممکن هست از طرف سایت ارائه کننده بازی تقلبی صورت گرفته باشه و این موضوع در همه سایتهای بازی دیده شده. این طرز فکر بیشتر از اونجا آب میخوره که مثلا کسی با دو تا آس ریز میکنه و حریفش با مثلا J5 کال میکنه و فول هاس میشه. در اینجور مواقع هر کسی ممکن هست به این نتیجه برسه که روش کارت دادن سایت منطقی نیست و باید کاسه ای زیر نیم کاسه باشه.
من در این تاپیک و در پستهای جداگانه، مطالب مختلفی را خواهم گفت که گاهی دفاع از شاکی هست و گاهی دفاع از متهم. در کل باید این را گفت که این مقوله، به اندازه عمر بازیهای اینترنتی، عمر داره و میشه خیلی در موردش گفت و نوشت. از شما دوستان هم خواهش میکنم در گفتگوهای این تاپیک روش منطق را پی بگیرید و نظرتون را درست بیان کنید. اگر بیایید و بگید "نه آقا من مطمئنم همه سایتها تقلب میکنن دلیلش هم اینه که من خداوند پوکر هستم و در فلاپ رنگ شده بودم ولی یکی از اهالی سایت در ترن و ریور فول شد" ، این خودش دلیل محکمی هست بر دلایلی که من در قسمت روانشناسی خواهم آورد که شما اشتباه میکنید.

به هر حال از اونجایی که این تاپیک و موضوع آن نیاز به توضیح مفصل و طولانی داره، در اینجا فهرست مواردی که در ادامه و به تدریج بیان خواهد شد لیست شده و اگر دوستان موارد دیگری هم مد نظر دارند، لطفا اطلاع بدن که اضافه کنیم:

1- ماجرای رسوایی های Absolute Poker و UB
2- روشهای تقلب در پوکر آنلاین
3- الگوریتم نرم افزارهای بازی پوکر و آشنایی با RNG
4- دلایل روانشناسی که بدبیتهای آنلاین را بیشتر و پررنگتر نشان میدهد
5- دلایل روانشناسی که باعث میشود بازی آنلاین متفاوت از بازی واقعی باشد.
6- تلخی حقیقت و زندانی کردن منطق!
پاسخ
 سپاس شده توسط erun ، hoo ، bbabareza ، tatepito ، pulp ، AshorroR
#2
رسوایی مرتبط با تقلب انجام شده در سایت Absolute Poker تنها مورد اثبات شده انجام تقلب از طرف سایت میباشد که در سال 2007 رخ داد. همین نوع ماجرا در مورد سایت UB یا همان Ultimate Bet نیز اتفاق افتاد که در مبحث بعدی توضیح داده خواهد شد. توجه داشته باشید که تقلب صورت گرفته در سایت ابسلوت نه از طرف مدیریت و صاحبان سایت، که با تبانی یکی از برنامه نویسان و یکی از سهامداران سابق انجام شد.

در سال 2003 ، شرکت کامپیوتری Tokwire Enterprises ، تصمیم گرفت که وارد عرصه پوکر آنلاین بشود و چون بسیار دیرتر از بقیه رقبا اقدام کرده بود، تعداد بسیار زیادی برنامه نویس نخبه استخدام کرد که یک سیستم پوکر با کیفیت بالا در سریعترین زمان ممکن بسازد. حاصل کار، سایت Absolute Poker بود. این سایت به سرعت موفق شد بازیکنهای زیادی را به خود جذب کرده و به یکی از موفقترین سایتهای بازی در جهان تبدیل شود.
نکته ای که موجب شد امکان تقلب در سال 2007 به وجود بیاید، یک امکان دیباگ برنامه به جا مانده از سالها قبل بود که به آن، "سوپر اکانت" می گفتند.
سوپر اکانتها برای یافتن ایرادهای برنامه و رفع مشکلات منطقی طراحی شده بودند و می توانستند همه کارتها را ببینند، میزها را باز و بسته کنند و یا بازی را متوقف کنند، اما اجازه حضور در بازی را نداشتند. وجود امکان سوپر اکانت، در حال حاضر موجب ندادن مجوز به سایتها می شود و هیچ سیستمی که دارای امکان سوپر اکانت باشد، امکان دریافت مجوز از هیچ یک از موسسات ارائه استاندارد را نخواهند داشت. اما این موضوع در سال 2003 پیش بینی نشده بود و در آخرین آپدیت سایت در سال 2006، امکان ساخت سوپر اکانت غیرفعال شد. اما سوپر اکانتهای قدیمی حذف نشدند و فقط به صورت غیر فعال درآمدند.

بعد از ماجرای این آبروریزی، مقرر شد تمام سایتهای مجاز باید لیست تمام بازیها را با جزییات کامل در انتهای هر ماه برای موسسه ارائه دهنده استاندارد ارسال کند تا توسط کامپیوتر به طور دقیق مورد بازرسی قرار بگیرد. در آینده در مورد این موسسات استاندارد صحبت خواهیم کرد.

در روز 13 سپتامبر سال 2007، تورنمنت بزرگی با ورودی هزار دلار در سایت شروع شد و این آغاز ماجرا بود. کاربری با نام CrazyMarco در هدزآپ میز آخر یک بلاف سنگین با آل این زد. در این دست او هیچ کارتی به غیر از کارت بالای 9 نداشت. در اینجا کاربری با نام PotRipper چنین بلاف بزرگی (به ارزش دویست هزار دلار) را با کارت بالای 10 کال کرد و برنده شد. یعنی هر دو بازیکن با هیچ کارتی ریز و کال کردند و کسی که کال کرد کار بسیار غیر منطقی انجام داده بود.
به همین دلیل، CrazyMarco به سایت ایمیل زد و در خواست کرد که لیست بازیهای انجام شده در آن تورنمنت را به او بدهند تا بررسی کند. این موضوع در قوانین و مقررات سایت ذکر شده بود که در صورتی که بازیکنی به نحوه بازی دیگران مشکوک باشد، میتواند درخواست جزییات آرشیو بازی را بدهد.
کارمندان سایت، یک فایل ده مگابایتی شامل تمام جزئیات بازی مانند ورود و خروج بازیکنان، آی پی بازیکن و کارتهای هر نفر را به او دادند و این خودش یکی از دلایلی است که نشان میدهد مقامات سطح بالای سایت از وجود تقلب باخبر نبودند.

کاربر شاکی (مارکو) با کمک دوستانش شروع به تجزیه و تحلیل داده ها کرد و متوجه شدند در هر اتاقی که PotRipper بازی میکند، کاربر دیگری با شماره ثبت نام 363 نیز به عنوان تماشاچی حضور دارد. با این که میتوان حدس زد مطمئنا کسی که چنین شماره ثبت نام پایینی دارد از عوامل خود سایت است، اما به هر حال با بررسی آی پی آن کاربر، کوچکترین شکی برطرف شد. تا اینجای کار هنوز نمی توان وجود تقلب را ثابت کرد. اما آنچه که در اینجا مهم میشود این است که با بررسی داده ها متوجه شدند که زمانی که کاربر 363 در میز حضور ندارد، PotRipper درست و صحیح بازی میکند و قبل از فلاپ با هر کارتی کال نمی کند اما بلافاصله بعد از حضور کاربر 363، Potripper هر کارتی را کال میکند تا فلاپ را ببیند و به طور عجیبی بازی میکند جوری که انگار دست حریف را میبیند. این موضوع در بزرگترین فروم پوکر جهان، 2+2 مطرح شد و آی پی و ایمیل PotRipper که گویا از کاستاریکا به سایت وصل میشد نیز در معرض دید عموم قرار گرفت. تیر خلاص زمانی شلیک شد که یکی از مودراتور های 2+2 اعلام کرد که کاربری با همین آدرس ایمیل، مدتی قبل در این فروم ثبت نام کرده که بنا بر مشخصات ارائه شده در پروفایل، شخصی به نام اسکات تام، یکی از سهامداران سابق AbsolutePoker بوده است. بنابراین به سادگی مشخص شد که یک سوپر اکانت کارتها را به PotRipper گزارش داده و او بر طبق اطلاعات دریافتی بازی میکرده است.
خلاصه میکنم که کار به مراجع قانونی کشیده میشود، کارمند متقلب ابسلوت پوکر شناسایی و بعد از بررسی دقیق تمام دستهای بازی شده در سایت، مبلغی بیش از یک میلیون دلار به بازیکنان برگردانده میشود و پانصدهزار دلار غرامت نیز به دولت کانادا داده میشود.

در اینجا چند نکته قابل توجه است:
1- با این که سوپر اکانت میتوانست کارتها را ببینید اما نمی دانست که چه کارتهایی قرار است در فلاپ و ترن و ریور رو شود.
2- فقط از اکانت PotRipper استفاده نشده بود. بلکه چهار اکانت در زمانهای مختلف و تورنمنتهای متفاوت در این تقلب دخیل بودند.
3- برای این که مچ متقلبها باز نشود، هیچوقت تا جایی ادامه نمیدادند که به رتبه های بالا برسند. بلکه به همان مقام هفتم تا مثلا بیستم اکتفا میکردند که همان هم مقدار بسیار زیادی پول نصیبشان میکرد، تنها استثنا، همان تورنمنت 13 سپتامبر بود که PotRipper در آن نفر اول شد!
4- تقلب برای منفعت شخصی افرادی که به نحوی به سایت مرتبط بودند انجام میشد ولی صاحبان سایت بی گناه بودند. بنابراین در سایتهایی که ژتونها ارزش مالی ندارند، این اتفاق با توجه به ریسک بسیار بالایی که دارد اتفاق نمی افتد.
پاسخ
 سپاس شده توسط AriaInfinity ، hoo ، bbabareza ، tatepito ، pulp ، pouria ، bmw5300 ، RezAce ، AshorroR
#3
ممنون. خیلی مطالب خوبی دارین می نویسین. مخصوصا فکر کنم بخش 6 خیلی به درد همه بخوره.

بحث تقلب خود سایت ها به کنار، تقلب کردن یا همکاری کردن (Collusion) بازیکنان توی سایت ها هم خودش کلی ماجرا داره. این که بخش Security سایت ها اینقدر قوی باشه که بتونه این جور تقلب ها رو کشف کنه و ازشون جلوگیری کنه خیلی مهمه. این مسئله مطمئنا تو همه سایت ها اتفاق میفته. نمونش تو سایت استارز همکاری بازیکنان چینی تو بازیهای Double or Nothing که حدود دو میلیون بردن. بازم همکاری چینی ها تو بازیهای Stud. نمونه های کوچکتری مثل همکاری سه بازیکن تو Sit n Go های استارز برای اول شدن تو Weekly Leaderboard و ... . ولی فرق استارز با بقیه سایت ها اینه که جلوی این جور اتفاقاتو نه تنها می گیره بلکه پول رو به بازیکنانی که ضرر دیدن بر می گردونه، کاری که به ندرت تو سایت های دیگه اتفاق می افته. اگه زیر-فروم ZOO رو تو 2+2 بخونین می بینین چقدر از این جور اتفاقات توی سایت های مختلف می افته.

در مورد مطلب اولتون، یکی از معروف ترین عکس ها اینه [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ] که Josem کاربر 2+2 از روی تاریخچه دست های 870 کاربر و میزان بردنشون رو پلات کرده. نقطه زرد رنگی رو که میبینین همون POTRIPPER ه. احتمال این که یک بازیکن تو اون تعداد دست همچین بردی داشته باشه 1 به 131,236,127,000,000,000,000,000 است. موضوع تلخی که تو این اتفاقات UB به وجود اومد این بود که ادعا می کنن بخشی از داده هاشونو از دست دادن واسه همین نمی تونین به دست بیارن هر بازیکن چقدر ضرر کرده. بازیکنان بزرگی مثل Prahlad "spiritRock" Friedman، Brad "YukonBrad" Booth, Isaac Haxton و ... سر این تقلبات کلی ضرر کردن و هنوز تمام پولشونو نتونستن بگیرن.

بازم ممنون از این بحث خوب و امیدوارم به مطالب 4-6 که برسیم بقیه افراد هم تو بحث شرکت کنن
پاسخ
#4
در ادامه میرسیم به آبروریزی بزرگی که در اواخر 2008 و اوایل 2009 در مورد سایت UltimateBet فاش شد. بد نیست بدونید که اگر این آبروریزی نبود، UB الان بزرگترین سایت پوکر جهان بود و پوکراستارز و فول تیلت، در حد عرض اندام در مقابل اون نبودند.

سایت UB در سال 2000 توسط دو متخصص کامپیوتر به اسامی گرگ (گریگوری) پیرسون و جان کارل پایه ریزی شد. متاسفانه برای ساخت بهترینها، فقط تخصص کافی نیست و پول شاید حرف مهمتری را بزند. برای همین، این دو موسس به سراغ راس هامیلتون رفتند تا به او پیشنهاد شراکت بدهند. راس هامیلتون که در حال حاضر منفورترین پوکرباز جهان میباشد، در سال 1994 برنده مسابقه جهانی WSOP به مبلغ یک میلیون دلار و هم وزن خودش نقره خالص (360 پوند) شده بود و با سرمایه گذاری هایی که کرده بود، آن مبلغ را بیشتر کرده بود. راس هامیلتون، از دوست صمیمی خودش، منصور مطلوبی درخواست کرد که در این سرمایه گذاری شرکت کند و آن دو با هم هزینه های راه اندازی UB و نظارت فنی و تکنیکی بر آن را در مقابل سهام قابل توجهی از سایت متقبل شدند. منصور مطلوبی کمی بعد به تایلند رفت و به سهام خود اکتفا کرد. اما راس هامیلتون به اعمال نفوذ در شرکت و پیدا کردن بازوهای قویتر برای سایت ادامه داد. او موفق شد فیل هلموت که در آن زمان بسیار معروف بود و آنی دوک، معروفترین زن پوکرباز آن زمان را برای شرکت در برنامه های UB همراه کند.

سایت UB به دلیل کیفیت بالای خدمات و گرافیک به سرعت به اولین مرکز تجمع پوکربازها پولدار در سراسر دنیا تبدیل شد و اینجا بود که راس، به سراغ گرگ پیرسون رفت و به او گفت که مطمئن است که میداند کسی در حال تقلب در میزهای سطح بالا است و او نیاز به سیستمی دارم که بتواند کارتها را به صورت زنده ببیند.
گرگ در سال 2003 سیستم را طوری طراحی کرد که همیشه حداقل سی ثانیه بین دست اتفاق افتاده و آنچه که در "سوپر اکانت" قابل مشاهده بود، فاصله باشد و آن را جوری ساخت که در اولین آپدیت نرم افزار از بین برود.

چند ماه بعد، راس به سراغ گرگ رفت و با ارائه شواهد ثابت کرد که یکی از اکانتها با استفاده از چند نام کاربری اقدام به تقلبی از نوع "همکاری" در حد وسیع میکند. کاری که در حال حاضر در پوکر آنلاین به راحتی قابل کشف و جلوگیری است. به هر حال او توانست گرگ را متقاعد کند که او میتواند این گونه اکانتها را با این روش به راحتی پیدا و خنثی کند و نیاز دارد که سوپر اکانت همیشه در دسترس او باشد و آپدیت بشود. از سال 2004 این سوپر اکانتها توسط یک تیم کامل از عوامل نفوذی راس در UB شروع به تقلبی بسیار گسترده کردند و تا سال 2008، مبلغی بیش از 22 میلیون دلار از مردم دزدیدند.

یکی از کثیف ترین کارهای راس، کشاندن برندگان بزرگ پوکر به مسابقات هدزآپ در سایت بود و تمام پول برنده شده را از آنها به این ترتیب بیرون می کشید. پوکربازهای معروفی مانند مایک متسو و پرالاد فریدمان، جزو بزرگترین خسارت دیدگان این کلاه برداری بودند. راس هامیلتون نه تنها با این کار پولهای پوکر بازهای خوب را می دزدید، بلکه با در هم شکستن اعتماد به نفس آنها و القای این موضوع که بازی بلد نیستند، آنها را از بازی درست در جاهای دیگر محروم میکرد و آنها را به نابودی میکشانید.

مطمئنا مبلغ 22 میلیون دلار پولی نیست که فقط توسط یک نفر به دست بیاید و کسی نفهمد. راس برای مدیریت و پولشویی این پولها، دستیاران بزرگی داشت که یکی از مهمترین آنها، کارولین هیک، مسوول امور مشتریان و مدیر سابق رسیدگی به تخلفات کاربران! بود. کارولین به راس کمک میکرد که پولها را به اکانتهای ناشناس واریز کند و آی دی های متفرقه بسازد. در مجموع 117 نام کاربری با کمک کارولین برای راس و تیمش ساخته شد.
تیم راس هامیلتون متشکل از افراد مختلفی بود که برآورد میشود هر کدام حدود پانصدهزار تا چهار میلیون دلار در این کلاه برداری به دست آورده باشند. یکی از اعضای این تیم، برادرزاده یکی از دوستان راس، یک پسر 13 ساله مقیم نیویورک بود که با اکانت NIONIO در سایت به درو کردن اکانتها میپرداخت.
زمانی که در سال 2007 ماجرای سایت Absolute Poker همه جا پخش شد، کاربران UB هم متوجه NIONIO شدند که در سه هزار دست بازی، سیصدهزار دلار کسب کرده بود و کلا روی PotRipper را سفید کرده بود. در یک محاسبه ریاضی که در 2+2 پخش شد، اینطور نشان داده شد که احتمال برد NIONIO برابر آن است که چهار روز پیاپی، هر روز یک لاتاری با احتمال برد یک به میلیون را برنده بشود! پسر سیزده ساله ای که نمی دانست (یا شاید می دانست) که به عنوان معروفترین پوکرباز جهان در پوکر آنلاین شناخته شده است.
موضوع به شکایت در کمیسیون بازیهای کامپیوتری در کاناواکی کانادا کشیده شد و در سال 2009 ، رای نهایی اعلام شد:
"کمیسیون، شواهد غیر قابل انکاری را یافته است که در فاصله ماههای می 2004 تا ژانویه 2008، راسل هامیلتون یکی از وابستگان به سایت UltimateBet فرد اصلی و تاثیرگذار انجام چندین فقره تقلب در این شبکه بوده است."

از آنجا که در ایالت نوادا قوانین واضحی برای اعلام جرم بر علیه کسی که در قمار تقلب میکند وجود ندارد، راس هامیلتون، آزادانه در خانه گرانقیمت خود زندگی میکند و روزانه به بازی مورد علاقه خود، گلف می پردازد.

مجوز سایت UB برای مدتی معلق شد و پس از پرداخت 23 میلیون دلار به بازندگان و نوسازی تمام سیستمهای کامپیوتری، دوباره راه اندازی شد. راه اندازی این سایت مقارن شد با ممنوع شدن کامل پوکر آنلاین در آمریکا و به این ترتیب، UB به قعر سقوط کرد و امیدی به رسیدن به روزهای طلایی آن به زودی نمی رود.

در اینجا بخش اول مبحث تمام میشود. اما فقط خواستم چند نکته مهم را به عرضتون برسونم:
1- تصور میکنم به غیر از پوکراستارز که به دلیل تعداد بسیار بالای کاربر و کسب تجربه از رخدادهای قبلی باید بسیار مطمئن باشه، امروزه سایتهای UltimateBet و AbsolutePoker جزو سایتهای معتبری باشند که برای بازی با پول واقعی به درد می خورند. دلیل این موضوع هم این هست که با توجه به اتفاقی که برای اونها افتاده و سابقه دار شدنشون و از طرفی ترس مدیران و صاحبان سایتها برای عدم تکرار دوباره این اشتباه که موجب نابودی کامل سایت میشه، بیشترین ضریب امنیتی برای جلوگیری از تقلب در آنها اتخاذ شده باشه. الان اگر در اینترنت نظرات کاربران در مورد این دوسایت را در دوسال گذشته بررسی کنید، متوجه میشوید که خیلی بیشتر از سایتهای معروف از نحوه مدیریت و برد و باخت در اونها رضایت دارند.
2- حتی اگر در یک سایت دیدید که خود مسوولینش داد میزنن که آقا ما اینجا تقلب میکنیم، مطمئن باشید که این تقلب در میزهای سنگین انجام میشه نه در میزهای در حد بلایند یک یا دو دلار
3- باز هم تکرار میکنم که تنها انگیزه تقلب و قبول ریسکهای آن، منفعت مالی است و این منفعت باید خیلی خیلی زیاد باشد. بنابراین، در جاهایی که ژتون به خودی خود ارزش ندارد، فاکتور تقلب از بین میرود.
پاسخ
 سپاس شده توسط bbabareza ، tatepito ، AriaInfinity ، hoo ، bmw5300 ، K1_hash ، RezAce ، farrokh1968 ، AshorroR
#5
یکی از موضوعاتی که در این بین از قلم افتاد، سازمانهای تعیین استاندارد هستند. اول از همه باید توضیح بدم که چرا داشتن استاندارد برای نرم افزار بازی الزامی شده.
در حال حاضر، فقط چند کشور معدود در دنیا هستند که اجازه میدن در کشورشون یک سرور برای مقاصد قمار راه اندازی بشه. کشورهای شناخته شده عبارتند از گیبرالتار، مالتا، آنتیگوا و بربودا، آنتیل هلند و از همه مهمتر، ایالت کاناواکی در کانادا.
تمام این کشورها برای دادن مجوز فعالیت در زمینه کازینوهای اینترنتی، از شما درخواست مدارک مختلفی (به غیر از پولهای نجومی) میکنند که یکی از اونها، داشتن گواهینامه استاندارد نرم افزار بازی هست. به غیر از این، تمام درگاههای پرداخت پول و تمام سایتهای معروف انجام تراکنشهای مالی، فقط به سایتهایی خدمات ارائه می کنند که دارای گواهی استاندارد باشند. علاوه بر این، در کشور کانادا فقط یک دیتا سنتر هست که اجازه میده روی سرورهاش نرم افزار بازی نصب بشه و اون هم اولین شرطش داشتن گواهینامه استاندارد بازی است.
داشتن استاندارد، از سالهای 2006 معمول شد و بعد از ماجراهای رسوایی که توضیح داده شد، به یکی از پیش شرطهای داشتن سایتهای بازی تبدیل شد.

تنها کشوری که از این قانون تبعیت نمی کنه و حتی نیازی نیست مجوز خاصی دریافت کرد، کشور کاستاریکا است که سرورهای تمام کازینوهای دزد و مشکل دار، در اون کشور قرار داره. بنابراین اگر یک سایت بازی را پینگ کردید و به کشور کاستاریکا رسیدید، بهتره کمی مراقب باشید (مگر این که گواهینامه های استاندارد داشته باشه).

سازمانهای استانداردی که در اینجا نام می برم، وظیفه دارند که کل سیستمهای بازی را تحت نظر بگیرند، کدهای آن را بررسی کنند، راههای نفوذ به آن را پیدا کنند، داده های مربوط به سوابق بازیها را هر چند وقت تجزیه و تحلیل کنند و خلاصه به عنوان پلیس در این بیزنس عمل میکنند. اگر استاندارد کسی باطل بشه، بطور خودکار، مجوز فعالیت و سیستمهای پرداخت او هم قطع خواهد شد و این باعث شده که بازیکنها به تازگی دلگرمی بیشتری داشته باشند.


نام سازمان: NFC GLOBAL
علامت استاندارد: [تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]

آدرس وب: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
-----------

نام سازمان: eCogra
علامت استاندارد: [تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]

آدرس وب: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
-----------

نام سازمان: Gaming Associates
علامت استاندارد: [تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]

آدرس وب: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
-----------

نام سازمان: iTech Labs
علامت استاندارد: [تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]

آدرس وب: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
-----------

نام سازمان: NMi Metrology and Gaming Ltd.
علامت استاندارد: [تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]

آدرس وب: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
-----------

نام سازمان: Technical Systems Testing
علامت استاندارد:[تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]
آدرس وب: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
پاسخ
#6
قبل از پرداختن به تقلبهایی که از سوی کاربران سایتها صورت میگیره، بهتر هست که با الگوریتم و منطق بازیهای مورد قبول در دنیای پوکر آنلاین آشنا بشیم. ما در اینجا در مورد نحوه برنامه نویسی در مورد بازی صحبت نمی کنیم بلکه به مباحثی که به امنیت شبکه و مطمئن بودن سیستم کارتها مربوط میشه می پردازیم.

ثبت تمام جزئیات در حداقل دو پایگاه داده: به غیر از برنامه نویسی که در مورد خود بازی انجام میشه، اکثر سرورهای بازی دارای تنظیماتی هستند که موجب میشه کوچکترین حرکت در اونها ثبت بشه و به این ترتیب بتوان راحت تر به ایرادهای نرم افزاری یا دستکاری های احتمالی پی برد. حتی در تقلبهای میلیون دلاری که در بالا تعریف کردم و توسط خود دست اندرکاران سایت صورت میگرفت، راهی برای متقلبین نبود که بتونن کاری کنند که داده های مرتبط با اون تقلبها مخدوش بشه یا تغییر کنه. دلییل این موضوع، الگوریتم رمز گذاری یک طرفه است. یعنی هر عملی که در هر لحظه در سرور بازی رخ میده، با یک کلید رمز به کد غیر قابل شناسایی تبدیل شده و در دیتابیس آرشیو ذخیره میشه. باز کردن این کد، نیاز به کلید اختصاصی داره که فقط یک یا دونفر (معمولا صاحبان اصلی سایت) به اون دسترسی دارند.
از طرف دیگه، همون داده ها، در یک دیتابیس جداگانه برای دسترسی به مدیر شبکه یا برنامه نویسها ذخیره میشه و داده های ذخیره شده در این دو پایگاه داده از نظر این که دقیقا یکی باشند، در هر چند ساعت (یا چند دقیقه) بطور خودکار با هم مقایسه میشن. اگر در جایی یکی از رکوردهای دیتابیس آرشیو و دیتابیس بازی یکی نباشند، به معنی این هست که مشکلی پیش اومده و احتمالا کسی یا برنامه ای، دیتابیس عمومی را دستکاری کرده.

تولید کننده شماره تصادفی یا Random Number Generator:
در یک برنامه کامپیوتری، تولید یک شماره تصادفی کار بسیار ساده ای است و با یک تابع ساده هم قابل تولید هست که معمولا توابع تولید شماره تصادفی بر اساس ساعت سیستم، یک عدد تولید میکنند و چون ساعت سیستم تا نانوثانیه قابل محاسبه است، شماره به دست آمده در هر بار، در برنامه های عادی واقعا تصادفی است. اما در برنامه های پوکر، نه تنها به خاطر این که در هر لحظه صدها دست جدید تولید میشه، بلکه به دلیل حساسیت بسیار بالای لازم الاجرا بودن شماره های 100% تصادفی، از یک پردازنده فیزیکی (یا نرم افزاری) جداگانه استفاده میکنند تا با توابع پیچیده ریاضی و با استفاده از قوانین تئوری آشوب (Chaos Theory) شماره های تصادفی اما غیر آماری تولید کنه.
در ریاضیات تئوری آشوب بر خلاف ریاضیات عادی آمار و احتمال، از نمودارهای توزیع بسیار استفاده میشه و روش تولید شمارها، به گونه ای هست که مثلا در پنجاه و دو میلیون توزیع کارت، تقریبا از هر کارت یک میلیون بار اومده باشه ولی اگر یک ردیف ده تایی متوالی از دستهای بازی را ببینیم، نتونیم بر اساس آمار و احتمالات ریاضی، کارتهای بعدی را حدس بزنیم. مثلا اگر دیدیم در ده بار پخش کارت متوالی اصلا شاه نیومده، دلیلی برای این که احتمال آمدن شاه در ده بار بعد بیشتر باشه، وجود نداره.

در هیچ سیستم پوکری، امکان این که بتوان کارتهای یک دست پخش نشده را دید و یا کارتهای بعدی را دستکاری کرد، وجود نداره، دلیل این موضوع هم این هست که هیچ کارتی تا لحظه آخر انتخاب نمیشه. یعنی برای مثلا اگر در یک میز 4 نفر در حال بازی هستند، در لحظه ای که بیگ بلایند از حساب بازیکن مرتبط کسر میشه، سیستم به RNG دستور میده یک کارت از 52 کارت بطور تصادفی انتخاب کنه و به نفر اول بده، بعد دوباره دستور میده که یک کارت از 51 کارت به طور تصادفی انتخاب بشه و الی آخر تا هر کس دو کارت بگیره و مجموعا 8 کارت داده بشه. تک تک این اتفاقات در هر دو دیتابیس ذخیره میشن و 44 کارت باقیمانده در ماتریس قرار میگیره تا در لحظه فلاپ بلافاصله یکی یکی بطور تصادفی از بین اونها انتخاب بشه و همینطور این کارها ادامه پیدا میکنه و تک تک اونها ثبت میشه.
برای همین حالا میشه متوجه شد چرا در دو رسوایی بزرگ توضیح داده شده، به جای این که کارتها را بچینند، به دیدن کارتهای حریف اکتفا می کردند.
استفاده از RNG و نامعلوم بودن کارتهای بعدی تا آخرین لحظه (حتی برای خود سیستم) یکی از اصلیترین مفاهیم و استانداردهای برنامه های پوکر هست و امکان نداره که بشه کسی نرم افزاری بنویسه که این استاندارد را نداشته باشه و بتونه مجوز دریافت کنه. از طرفی، هیچ کس اینقدر ریسک نمی کنه که با صرف دهها هزار دلار برنامه نویسی و صدها هزار دلار بازاریابی یک برنامه مشکل دار بنویسه با علم به این که بعدا بتونه تقلب کنه! چون مطمئنا کسی که چنین پولی خرج میکنه، میدونه که درآمد سایت از طریق تقلب نیست بلکه از طریق جذب هر چه بیشتر بازیکن و دریافت rake (درصد برد) هست.

محدودیت دسترسی به قسمتهای مدیریتی مدیران سایتهای پوکر بصورت بسیار پیچیده ای به سیستمهای مدیریت بازی وصل میشن. برای دسترسی به سیستمهای مدیریتی (بن کردن کاربر، مشاهده دیتابیسها، فعال و غیر فعال کردن اتاقها، ایجاد تورنمنت، واریز چیپ برای کاربر و غیره) باید:
1- حتما از شبکه ای با آی پی خود شرکت متصل شد.
2- برای ورود از کامپیوتری که دارای گواهینامه مخصوص امنیتی هست استفاده بشه (SSL Certificate) که این گواهینامه توسط مدیران ارشد و برای هر کامپیوتر جداگانه تولید میشه.
3- رمز عبور به سیستم و رمز عبور به سرور جداگانه داشته باشه و این رمزها هر چند وقت یک بار تغییر میکنند.
4- تمام کارهای مدیران با جزییات ثبت میشه و اگر عملی بیش از اندازه یا خارج از حد معمول انجام بشه، بطور خودکار شناسایی و به مدیر ارشد گزارش میشه.

بطور کلی بازیهای کازینو به دلیل ماهیتی که دارند، در حد یک بانک بزرگ، نیاز به تامین امنیت داده ها دارند.
پاسخ
#7
در مورد تعداد حالت قرار گرفتن 52 برگ پشت سر هم مطالب خیلی جالبی هست. خوب تعداد حالت ها میشه !52 (52 فاکتوریل) که میشه حدود 10 به توان 68! یادمه برای نشون دادن عظمت این عدد یه جا خوندم که اگه همه مردم دنیا همزمان ثانیه ای 1000 بار بر بزنن، 10 میلیارد سال طول میکشه تا به این تعداد برسه.

نکته جالبی که هم که تو این مطلب بود اینه که در بسیاری از سایت ها قبل تموم شدن action در pre-flop هنوز کارت های flop معلوم نیست و به محض تموم شدن action کارت های flop تعیین میشن. سایت استارز هم از همین مکانیزم استفاده میکنه و دیگه غصه اینو نخورین اگه کال می کردم Quads میشدم چون اگه حتی یک میلینیوم ثانیه زودتر یا دیرتر حرکتتونو انجام بدین کارت های فلاپ چیز دیگه ای میومد. بماند هنوز سایت هایی هستند که موقع دادن برگ های بازیکن همزمان کارت های فلاپ، ترن و ریور هم تولید میشن.

و بازم ممنون از مطالبتون
پاسخ
#8
پس چرا زمانیکه فلاپ معمولا رو کارت های بالا میچرخه خیلی کم پیش میاد ترن و ریور کارت های ریز غیر مرتبط بیاد و همون عکس ها و کارت

های 10 به بالا باز هم میان

یا وقتی دست های ریزمون با فلاپ ست هست معمولا ترن و ریور با کارت های ریز یا فلاش یا استریت میسازه و خیلی کم عکس و کارت

های بالا میاد و معمولاٌ اینایی که با AX دنبال کارت میرن میبازن چون اصلاٌ از 10 به بالا خبری نمیشه

یا زمانیکه همینجور تا آخر از یک خال میاد و به کرات اتفاق میفته و یک دست مشابه به دیگری میبازه

و یا وقتی 2 عکس در فلاپ میاد معمولا 2-3 نفر جفت دارن و یکی فول میشه

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چون این حالت ها به کرات روزانه برای من تکرار میشه و یه جورایی رندم بودن قضیه رو مشکوک میکنه

و دیگه اینکه هر نوع بازی سبک ورق های خودش رو داره.سبک ورق های فیفتی 50 با تورنمت و زوم و رینگ گیم ها و توربو ها همه با هم

متفاوت هست .

نمیدونم من همچین احساسی دارم و البته اصلاٌ نگرانش نیستم چون روشم رو بر اساس همون نوع بازی و پک ورق های اون

بازی که فکر میکنم همه بسته های آماده هستن تغییر میدم

(اونایی که ریل و کازینو زیاد بازی کردن این حالت هایی که من گفتم رو تو کازینو دیدن که مدام هم تو یک هفته چند بار تکرار بشه؟

شاید تو ریل هم همینطور باشه و من تجربش رو ندارم)

در مجموع من فکر میکنم تقلبی در کارنیست اما به رندم بودن قضیه بر این اساس که اگر لحظه ای دیگر کلیک کنیم کارت دیگری میاد اعتقادی

ندارم
پاسخ
#9
درود به همه دوستان

این یکی از جالبترین مطالب سایت هست با تشکر از جناب سروش

راستش من هم تا حدی با بهمن موافقم بنظرم این حالتهایی که گفتند بیش از حد تکرار میشه نمیدونم شاید اینم نوعی توهم یا .... هرچی باشه
ولی اگه اونطوری که جناب سروش توضیح دادند واقعن هم به همون صورت باشه پس دلیلی نداره که نگران تقلب باشیم!
و میشه این حالتها رو بعنوان یکی از خصیصه های نرم افزار در نظر گرفت!!

یا اصلن نه، روش درست همینه و ما در اشتباهیم!
شاید...
پاسخ
#10
رندوم نبودن یعنی تقلب،نه؟ به نظرتون هدف سایت برای غیر رندوم کردن پروسه چیه؟
پاسخ
#11
هدف اینه که همیشه دست هایی به هم بخورن که به نوعی هرکدوم امیدواری زیادی به برد دارن و این باعث میشه که مثلاٌ تو کش گیم در یک

زمان ثابت جابجایی پول بیشتری صورت بگیره و کارمزد بیشتری به سایت پرداخت باشه.

و خلاصه اینکه زمان های رنج و بدون بهره به حداقل برسه و هزینه های سایت به خاطر درگیری سرور با اون بازی در میان مدت کاهش

محسوس داشته باشه
پاسخ
#12
خوب به نظرت استارز میاد به خاطر یک ذره سود بیشتر ریسک از دست دادن Gaming Licesnse و از دست دادن بیزینسس مالتی بیلیونی شو بکنه؟ چون با داشتن چند ده میلیون دست میشه وجود جنین الگوهایی (Pattern) رو اثبات کرد و تا دلت بخواد سایت وجود داشت که دست می فروخت. و تقریبا مطمئنم که این جور بررسی ها انجام شد و هیچ چیز مشکوکی پیدا نشد.
پاسخ
#13
فقط نمیدونم چرا این حالت های عجیب و غریب که همه با هم درگیر میشن طوریکه کسی قدرت فولد نداره تو دنیای واقعی اتفاق نمی افته

ولی تو آنلاین روزی چند مرتبه با این حالت ها روبرو میشیم !!!

[تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]
پاسخ
#14
facepalm.gif
پاسخ
#15
پس میشه با توجه به مطالبی که مطرح شد به این مفهوم انتزاعی رسید که
"شاید نوعی هوش مصنوعی در نرم افزار وجود داره که نتایج رو اونطور که خودش میخاد ترتیب میده بدون دستکاری آماری تا قابل ردیابی نباشه"

این هوش باید طوری دستکاری کنه که نتایج از نظر آماری هیچ تغییری نکنه یعنی تعداد دفعات آمدن یک کارت به همان میزان استانداردهای بین المللی باشه اما این دستکاری باید به نوعی هم هدفمند باشه که نیازهای صاحبان سایت رو هم فراهم کنه یعنی کوتاه کردن زمان تورنمنتها کمک کردن به بازیکنان اگرسیو برای پیشروی بیشتر و خارج کردن بازیکنان محتاط از بازی در گیر کردن بازیکنان بخصوص در اواخر تور برای هرچه زودتر تمام شدن تورنمنت و خیلی از کارهای دیگه... که خیلیها شاید رو اونها شک کردند و خیلیها هم توجهی نمیکنند و خیلیها هم اینها رو توهم میدونند...
(فکر کنم یه جای دیگه هم خیلی وقت پیش این بحث رو مطرح کرده بودم)

شاید کمی دور از ذهن و بعید بنظر بسه ولی با توجه به پیشرفتهای اخیر در همه زمینه ها بخصوص هوش مصنوعی انسان امروز این مسئله رو خیلی راحتتر نسبت به ده سال قبل میتونه قبول کنه...

البته من نمیگم که حتمن چنین اتفاقی افتاده ولی کی میتونه تضمین بده که هرگز نخاهد افتاد؟
و اگر امکان اتفاق افتادن چنین امری کاملن محتمل میباشد،پس چرا قبول نکنیم که چنین اتفاقی رخ داده؟؟
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازی های مورد علاقه شما چیست؟ EMIL-BIA 0 153 2017/05/12، 05:04 PM
آخرین ارسال: EMIL-BIA
  پایه برای بازی toptwo 7 2,489 2016/12/09، 07:17 PM
آخرین ارسال: Alvand
  نظر مراجع عظام تقلید درباره بازی پاسور ashkanavar 19 11,753 2016/01/05، 08:55 PM
آخرین ارسال: tatepito
  بازی حضوری AKs 3 850 2015/11/14، 04:29 AM
آخرین ارسال: Powerpoker
  نیاز به مدارک برای بازی در پوکراستاز PokerLive 0 711 2015/04/08، 11:52 AM
آخرین ارسال: PokerLive
Star با بازی پوکر رایگان کسب درآمد واقعای کنید! irbet365 20 14,847 2014/10/08، 12:45 AM
آخرین ارسال: nakisaa
  فروش ورق بازی اورجینال (کم و بایسیکل پرستیج) mehrshad.taheri 11 5,363 2014/01/29، 06:39 AM
آخرین ارسال: mehrshad.taheri
  فروش کارت بازی راکت جدید با کیفیت عالی mohammadii 9 3,841 2013/12/31، 09:14 AM
آخرین ارسال: ara_kamandar
  برای شرکت در بازی نفر 250 نفر جایزه1000 bonusbonusbonus iran 0 1,829 2011/07/28، 10:13 PM
آخرین ارسال: iran
  احمد خان دشتی و بازی پوکر badboy_hmd 3 3,402 2011/05/11، 10:23 AM
آخرین ارسال: ashil meftah

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان