Comodo SSL
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cash Games
#1
خوب گشتم نبود تاپیک برای این موضوع... خوب باز کردیم... Big Grin
جونم براتون بگه همون طور که گفتم من اینقدر بد بازی میکردم توی cash game که اصلا یه چند ماهی بی خیالش شده بودم... هزار دلار باخته بودم... یه جورایی fish بودم براشون... خوب ولی cash game هم لذت خاص خودش رو داره... و ادم هی طرقیب (دیکتمون ماشالا در سطح اکابره) میشه که بازی کنه وقتی بازی های سنگین توی nosebleed رو میبینه و swing های میلیونی اونارو...
خلاصه عرضم با خدمت مبارکتون که cash games کلا با Tournament و SNG فرق داره... و استایل بازی توی position های مختلف زمین تا اسمون فرق میکنه...
بازیکنای محدودی هستن که هم توی cash games موفق هستن هم تورنمنت...
cash game یه بدی بزرگی که داره اینه که اگه شما bad beat بشین و روی tilt باشین دهتون به قول معروف صافه... میبازین مثل بنز... ولی تورنمنت خوب فقط buy-in اولیه رو میبازین... ولی توی cash games هی میبازین هی میتونین دوباره پول بزارین... باز ببازین... خلاصه برای همین وقتی خسته هستین یا اعصاب ندارین cash بازی نکنین اصلا... مخصوصا وقتی خوابتون میاد که دورش رو خط بکشید... بهترین بازی کنای cash games بازیکنای solid هستن... صبر مهمترین فاکتور توی cash games هستش... چون blind بالا نمیره دیگه و شما 24 ساعت هم بشینین بازی کنین فرقی با اول بازی نداره و خلاصه عجله کار شیطونه...
برای اینکه خستگی اذیتتون نکنه برای خودتون یه محدودیت دستی بزارین که مثلا بگین من توی این session که نشستم مثلا 500 تا دست بازی میکنم 1000 تا دست بازی میکنم... بعد از همه میزا بلند شین... یه خورده ریلکس کنین... و اماده session بعدی بشین... بخاطر اینکه شما میزتون ثابت هستش و خیلی ها میشینن بازی میکنن به مرور زمان حتی بدون note نوشتن شما با بازیکنای مختلف و طرض بازیشون اشنا میشید و همه رو یه جورایی میشناسین... حالا توی post بعدی طریقه پیدا کردن میز مناسب رو مینویسم توی pokerstars... چون میز مناسب نشستم اصل اول یه بازی cash موفق هستش... بعد نکات بعدی که این مدت خودم یاد گرفتم رو میگم... اصلا کلا خوشحال میشم که چنتا ایرانی دیگه توی میزا با ادم بازی میکنن... حالی میده... Cool


.c
پاسخ
#2
نكته اي كه من در مورد كش گيم ها فهميدم و به نظرم مهمه داشتن حد سود و حد ضرر و وارد كردن پول اوليه مناسب هست.

براي اينكه برآيند مثبت باشه بايد حد سود از حد ضرر بيشتر باشه

حد ضرر بايد مقداري باشه كه اگه پول به اون مقدار رسيد ديگه موندن تو اون ميز يعني تقديم بقيه پول و خارج شدن بهتره.

به عنوان مثال اگر در ميزي 1 دلار وارد كرديم به نظرم اگر به 2 دلار رسيد يعني بازدهي 100% و بايد خارج شد.تجربه من نشون داده اصرار به سود

بيشتر در يك لحظه همه سود رو از بين ميبره و بايستي سود رو سيو كرد و دوباره با 1 دلار وارد ميز ديگري شد.(هر لحظه ممكنه AA براتون بياد و

وسوسه سود بيشتر و باخت كل پول به يه 3 تايي)

و از اون طرف اگر پول اوليه به 0.4 رسيد موندن رو اون ميز يعني باخت مابقي و دوباره بايد خارج شد.

(البته سيستم خيلي ها به اين صورت هست كه پس از پايان هر دست اگر مجودي به كمتر از ورودي اوليه رسيد نرم افزار رو رو اتوماتيك ميگذارن تا

مقدار باختشون شارژ بشه و هميشه در هر دست با مقداري ثابت بازي ميكنن.)

بدين ترتيب اگر 3 بازي رو ببريم و 5 بازي رو ببازيم باز چيزي از دست نداديم.و اگر 5 بازي ببريم و 5 بازي ببازيم حدود 20% در سود هستيم.
پاسخ
#3
با تشکر از شما دوستان خوب دیروز فقط نیم ساعت وقت داشتم که بازی کنم و همزمان توی 5 میز نشستم و بازی کردم که واقعا جالب بود برام توی کمتر از نیم ساعت 2 دلاری سود داشتم الان علاقمند شدم تعداد میزها رو بیشتر کنم ببینم چی میشه .
پاسخ
#4
.h .s

سلام, خسته نباشید...


امروز می خوام مطلبی در مورد طریقه بازی در میز های loose-passive و loose-aggressive و یه سری مطالب دیگه که مربوط به روانشناسی پوکره و برای cash game ها هم مفید هست براتون بزارم...

توصیه می کنم به اصطلاحات و نکات ابتدایی پوکر تسلط داشته باشید بعد این مطلب رو بخونید...


[تصویر: [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]


Part 1 :

در ابتدا نکاتی در مورد روان شناسیه پوکر (poker mind set) مطرح می کنم(این قسمت به استراتژی بازی مربوط نیست) :

خوب شروع می کنم...

می خواهیم بررسی کنیم ببینیم بازیکنای مختلف از مبتدی تا حرفه ای وقتی یک Pot'e بزرگ می بازن چه رفتارهایی دارن :

مرحله ی اول (عصبانیت) : بازیکنای مبتدی هستن که خیلی سریع عصبانی میشن و این روی کل بازیشون تاثیر منفی میزاره... عصبانیت باید کنار گذاشته بشه اینکه بعد از باختن یک pot'e بزرگ عصبانی بشید کل بازیتون رو خراب میکنه و جبرانش سخت میشه...

مرحله ی دوم (نا امیدی) : در این مرحله بازیکنا دچار نا امیدی میشن کسایی که میگن ای کاش flop اینجوری نمیخورد کاش وقتی من AK داشتم حریف AA نبود , اشکال اینجور بازیکنا اینه که به بازی در کوتاه مدت نگاه می کنن...

مرحله ی سوم : (پذیرش) : در مرحله پذیرش بازیکن می دونه که این بازی شامل یک سری شانس های کوتاه مدته در این مرحله بازیکنا نسبت به مراحل قبل کمتر دچار tilt می شن(tilt یعنی لغزش انجام کار های غیر عادی که انواع مختلفی داره مثل: tight tilt, formulaic tilt, passive tilt و...)

مرحله ی چهارم : (مرحله ی آخر) به این مرحله رسیدن سخته در این مرحله بازیکن دچار غم اندوه و نارحتی نمی شه به بازی طولانی مدت نگاه می کنه و به جای خشم , سرخوردگی و حتی پذیرش همه ی تمرکز خودش رو میزاره روی چگونگی و نحوه ی بازیه حریف و این که چه چیزی می تونه از هر دست بازی کردن یاد بگیره. بازیکنای حرفه ای به این فکر می کنن که : این دست در مورد حریفم چه چیزی به من یاد داد؟؟ می تونستم این دست رو بهتر بازی کنم؟؟ آیا درست تصمیم گرفتم؟؟


برای اینکه بتونید خوب بازی کنید باید این نکات رو رعایت کنید :

1) درک و قبول کردن واقعیت های پوکر.
2) بازی برای طولانی مدت.
3) تاکید بر تصمیم گیری درست بیش از کسب در آمد.
4) خود را نسبت به پول بی احساس کردن.
5) حذف تمامی احساسات از تصمیم گیری.
6) اختصاص دادن خود به یک چرخه ی مداوم از : تجزیه , تحلیل و بهبود...

زمانی که باید از بازی کناره گیری کنید:

1) زمانی که نمی تونید بهترین بازی خودتون رو به نمایش بزارید(در tilt هستید)
2) زمانی که بازی به bankroll'e شما نمی خوره.


part 2 :


این قسمت مربوط به استراتژی بازی هست. طریقه بازی در میز های loose-aggressive و loose-passive.

خوب شروع می کنم :

در ابتدا برای پیدا کردن این میز ها می تونید در قسمت Lobby از آرگومان های Plrs/flop و avg pot size استفاده کنید که این آرگومان ها بالای قسمتی هست که میز هارو select می کنید... در میز های loose میزان plrs/flop از 40% تا 60% می باشد و avg pot size هر چقدر بیشتر باشه میزان Aggressive بودن میز بیشتر میشه...

نکات برای میز های loose-aggressive :

1) وقتی در میز های loose-aggressive بازی می کنید موقعی هست که می تونید در late position دستهایی مثل suited connector ها و small pair هارو بازی کنید...

2) در میز های Loose-aggressive با pocket های خوب محکم بازی کنید...

3) استراتژی شما بعد از flop به میزان aggressive بودن میز بستگی داره...

4) این بازیکنا در flop چه کارتشون hit بکنه چه نکنه احتمال bet کردنشون هست loose aggressive ها کمتر بهتون free card می دن پس برای کامل کردن draw هاتون در مقابل این بازیکنا اگه postion دارید بهترین استراتژی bet کردن هستش با میزان درستی از bet هم Pot odds'e خودتون رو درست نگه دارید هم نزارید حریف شمارو به شک بندازه... در چنید شرایطی loose-aggressive ها بعد از turn احتمالا check میدن و شما می تونید توی river از حریف free card بگیرید برای اینکه drawتون رو کامل کنید...

5) این بازیکنا وقتی drawشون کامل میشه bet می کنن و شما می تونید ازشون اطلاعات بگیرید و این باعث میشه که بتونید 2nd-best hand'etoon رو flod کنید و زیاد ضرر نکنید...

نکات برای میز های loose-passive:

1) loose-passive اغلب drawهارو call می کنن حتی بعضی وقت gutshot هارو , شما باید جوری raise or bet کنید که pot odds'e این بازیکنارو خراب کنید و نزارید با draw به بازی ادامه بدن...

2) توی میز های loose-passive خیلی بهتون free card می دن که بتونید دستتون رو کامل کنید در اینجا free card رو قبول کنید چون اگه bet کنید شاید به عنوان semi-bluff شمارو call کنن...

3) این بازیکنا بیشتر دوست دارن raise رو call کنن تا re-raise کنن پس وقتی در مقابل اونا هستید و call می شید حواستون رو جمع کنید...

4) در میز passive شانس re-raise شدن قبل از flop کمتر از میز aggressive هست...

5) در میز های passive امکان limp کردن با دست های بیشتر مثل suited connector'ها , small pair ها و کارتهایی با Odds'e نزدیک به اینهارو دارید اینجور دستها در pot های چند نفره خوب عمل می کنن...

6) وقتی که در فلاپ Monster hand شدین حواستون باشه که با raise'e بزرگ بازیکن passive رو از Pot بیرون نکنید مگر اینکه کارت های board خیلی حالت و احتمال draw داشته باشه...

7) مشکل اصلی بازی در میز های passive این هست که ساختن potهای بزرگ سخت تر هست...

8) در میز های Passive وقتی می خواین جفت های قوی رو بازی کنید به میزان درست raise بدین که بازیکنای کمتری برای دیدن flop بیان اگر raise نکنید احتمال اومدن بازیکنای زیادی هست و این حالت می تونه برای pocket Ace هم مشکل ایجاد کنه...

9) در مقابل loose-passive استراتژی tight-aggressive استراتژی مناسبی است...



دوستان امیدوارم براتون مفید بوده باشه.

موفق باشید...

.c .d






















فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#5
خيلي عالي بود

مدت ها بود مطلب آموزشي نديده بودم

اونم به اين قشنگي

چون همه رو و هر جمله شما رو تجربه كرده بودم.

بازم برامون بنويسيد.
پاسخ
#6
در مورد كش گيم با توجه به ارزش بالاتر يورو نسبت به دلار و چون وقت ثابتي براي اينكار گذاشته ميشه من مقداري از موجوديم رو تبديل به يورو كردم

حالا اگر قرار باشه ببريم مثلاٌ با بردن 10 يورو ميتونيم دلار بيشتري در قبالش داشته باشيم كما اينكه وقت مشابهي صرف اينكار شده و ديگه اينكه در

بانكرول در بخش كشير دقيقاٌ ميتونيم برآيند كش گيم خودمون رو داشته باشيم به شرطيكه از اين پول در تورنمت هاي ورودي با يورو استفاده نكنيم.
پاسخ
#7
روز اول كه وارد پوكر استار يا بازي كش گيم شدم بدون هيچ تجربه و مديريت سرمايه مدام باختم و باختم و تا 65 دلار زيان هم رفتم

فكر ميكردم اصلاٌ اينجا پولسازي امكان نداره

چون هرچي بدست ميومد دوبرابرش از دست ميرفت.

بيشترين اشكال كار نداشتن حد سود و ضرر بود كه در پست هاي بالا هم بهش اشاره اي داشتم .آخه بعضي وقتها كه 1 دلار ميشه 3 دلار فكر مي

كنيم الان بايد بشه 10 هزار دلار بعد از ميز بلند شيم.و همين عدم شناسايي سود و نداشتن حد سود و ضرر مهمترين عامل شكست در كش گيم

هست.تو بازارهاي مالي هم اگه سهام رو تو اوج موج 3 و پيك قيمت نفروشي و طمع كني سهم ميره تو موج 4 و كل سود از بين ميره.

پوكر هم همينه و فرقي نداره .وقتي اينجا مديريت سرمايه سخت تري نسبت به بازارهاي سرمايه ميطلبه پس در ساير موارد هم فاكتورهاي مشابه

ميتونه داشته باشه.

من با رعايت همين نكته ساده و استفاده از پست هاي ارزشمند دو دوست عزيزمون كه اميدوارم مجدد پست هاي جديد بزنن تو اين ماه تصميم

گرفتم رو كش گيم متمركز بشم و فقط به اين اصول و در كنارش سيستم خودم پايبند باشم.

مقداري از دلارم رو به 5 يورو تبديل كردم و الان اين مقدار به 50 يورو رسيده و تونستم بالاخره نمودارم رو از زيان بيارم بيرون كه تو شكل زير مشخصه.

[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]]

درضمن شما ميتونيد آمار و برآيند كش گيمتون رو از سايت زير با وارد كردن آيديتون ببينيد.

[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]

الان من از كش گيم لذت بيشتري ميبرم و جالبه اين ماه تو سيت و تورنمت موفق نبودم اما با همين كش گيم برآيند حسابم باز هم مثبت بود.

موفق باشيد و به اميد مطالب آموزشي جديد از دوستان قديمي



فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#8
درود به همه دوستان

من عاشق کش گیم هستم (الان حدود 4 روز میشه که عاشقش شدم و امیدوارم که این عشق پایدار باشه نه مثل عشقای این دوره و زمونه!!)

روز اول که وارد این بازی شدم در عرض حدود دو ساعت بیش از 150% سرمایه اولیه رو بردم...

و فرداش بازی نکردم اما پس فرداش رفتم و دوباره بازی کردم اما اینبار... در عرض کمتر از دو ساعت تمام پولی رو که برده بودم باختم...!

ولی خوشبختانه هنوز سرمایه اولیه رو داشتم و امیدم رو هم از دست ندادم

و فرداش دوباره وارد بازی شدم...چند فرازو نشیب عمیق داشتم حتا یکبار هم تا مرز آل این رفتم اما با کمی خوش شانسی دوباره بالا اومدم
و اینبار حدود50% سرمایه اولیه رو هم اظافه کردم...

به هر حال این چند روز که به من خیلی خوش گذشت و در همین زمان کم تجربیات زیادی بدست آوردم و فکر میکنم که استیل بازی من برای کش گیم مناسبتر باشه تا تورنمنت ضمن اینکه بنظر من تورنمنت سختتر از کش گیم هست ولی مدیریت سرمایه در کش گیم خیلی مهمتر از تورنمنت هست...

وبه نظر من پوکر واقعی یعنی کش گیم...!!

به امید موفقیت ...
پاسخ
#9
سلام.
خوب خوشبختانه میبینم که دو دوست گرامیم نیز وارد کش گیم شدن.
درمیز واقعی به علت زیاد بودن پارامترها در شناسایی افراد ازجمله روانشناسی فردی و گروهی- لرزش صدا - لرزش دستها - قرمز شدن گوش - ذوق ذوق کردن چشم - گاها عرق پیشانی - یا اینکه طرف دست قبل رو زیاد برده و با هیجان داره بازی میکنه و یا دست قبل رو زیا باخته و داره تحت فشار بازی میکنه - دو یاچند نفر با هم در یه میز درگیرن و یا دو یا چند نفر دارن پوزیشن ساندویچ رو پیاده میکنن نمیشه وارد میز های کش گیمی شد که ورودی اونها بالاست و یا پاییینه ( منظورم اینه که تفاوتی نداره ) چون پارامترها زیادن.
اما در آن لاین طبق بحثهایی که با جناب کیان داشتم ایشون نیز بر این نظر بودن که باید آنقدربانکرول قوی داشه باشیم که در تورنمنت در رقم های بالای 20$ وارد شد تا بازیها تقریبا شبیه به یک بازی واقعی شود.
در کش گیم نظر ایشان و همچنین خودم بر این حالت هست که باید حتما ( برای کسانی که حداقل 6 ماه تورنمنت بازی کردن ) مولتی تیبل بازی کرد و همچنین میزها به هیچ عنوان FL نباشند.
دوستان توجه داشته باشند که اگر میز PL باشد در کارتهای ترن و ریور مقدار پات به میزانی میرسه که خودش حکم آل این رو پیدا میکنه.
البته NL بهترین حالت برا کش گیمه.
کسانی که حداقل 6 ماه تورنمنت بازی کردن خودشون خود به خود تبدیل به یک تک تیر انداز (Sniper)میشن وصبر و تحملشون در بازی بسیار بالا میره که این صبر و تحمل لازمه برد در کش گیمه.
من فقط یه چند تا تجربه کوچکم رو مینویسم که شاید برای اساتید یادآوری خوبی باشه.
1- حتما مولتی تیبل بازی کنید و حداقل برای مبتدی های کش گیم 3 میز .
2- چون در هر رینگ مهره دیلر به شما نزدیکتر میشه و شما باید به عنوان بلایندها مبلغی رو بدید اصلا وحشت نکنید واین وحشت موجب نشه که با q4o هم وارد بازی شوید و در سیلاب رایز و ریرایز کردن دیگران غرق شوید.
3-چون افراد میز تغییر نمیکنند و فقط میتوانند میز روترک کنند شناخت بازیکنان به شدت به برد شما کمک میکنه.
4-فقط منتظر دست خوب نمانید چون در نظر دیگران شما به بازیکن صخره تبیل میشوید و زمانی که با دست خوب وارد شوید اکثرا فولد میکنند و بقیه نیز بعد از فلاپ فولد میکنند.
5-در میز NL که بهترین میز کش گیم هست سرمایه اولیه که وارد میکنید بسیار اهمیت دارد .
اگر سرمایه بسیار زیاد باشد افرادجدید که وارد میز میشوند تصور میکنند که شما همه سرمایه تان را در همین میز بردید و با شما کمتر درگیر میشوند و قلاب اندازیهای شما بی تاثیر است و بقیه افراد میز که قبل از شما بودند تصور میکنند که شما تنها هنرتان ایجاد رعب است به پشوانه اینکه من سرمایه زیاد دام و اصلا برام مهم نیست و این دو گانگی در میز از طرف افراد تازه وارد شده و قبلیها شما رو نابود میکنه.
اگر سرمایه بسیار کم باشد حمل بر این میشود که شما برای یه تست شانس وارد شده اید و سعی میکنند با هر دستی رایز و ریرایز کنند تا شما رو بترسونند که تا ریور رو نبینید (البته سرمایه بسیار کم بسیار بهتر از سرمایه بسیار زیاد هست).
6-این چون برای خودم دوبار پیش اومده لطفا بسیار توجه کنید که : سرمایه تان به حدی باشد که اگر موقعی به حد آل این رسیدید حسرت نخوریده چرا اینقدر سرمایه من کمه.
در یه بازی من 100$داشتم و استریت فلش شدم و یکی بامن مونده بود که فول شده بود و 600$ داشت و در ترن کار به آل این کشید از طرف مقابل ولی من متاسفانه فقط تونستم 100$ رو تبدیل به 200$کنم.
7- مهمترین نکته: دوستان مواظب باشید ساندویچ نشوید.با اولین شک میز رو ترک کنید.در NL خیلی خطرناکه.
و رد آخر یه بار دیگه هم میگم مولتی تیبل.مولتیییی تیبل بازی کنید که مطمعنا همیشه روی سود خواهید بود (البته تورنمنت کاراش)
موفق باشید.

پاسخ
 سپاس شده توسط hhhpok ، tatepito ، bbabareza ، rezasisia ، hoo ، Soroosh ، B3N ، shahryar ، sapines1001 ، evix ، Milad.md ، فرزاد سلیمان پور ، AKs ، zicco
#10
دوست گرامی واقعن مطالب مفیدی بود...

به همین دلیل تنها فشردن روی دکمه سپاس رو کافی ندانستم...

امیدوارم از جانب دیگر دوستان هم بیشتر شاهد چنین مطالب پرباری باشیم...

اینجا دوستان با استعداد زیادی داریم که میتونن با استفاده از این استعداد خدا دادی برای خودشون و همه ایرانیها افتخار کسب کنند
البته تو این وضعیت آشفته اقتصادی اگه دلار هم کسب کنند که به اقتصاد این مملکت هم کمک کردند...!!
پاسخ
#11
دوستان سایتی در حال حاضر هست که برآیند کش گیم و برآیندبازی زوم رو نشون بده ؟

قبلاٌ [ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ] آمار رو نشون میداد که الان اینطور نیست
پاسخ
#12
نه دیگه سایتی نیست. از حدود یه ماه پیش استارز اجازه ترک کردن دست های کش گیم رو از سایت ها گرفته. بزرگترین سایت که این کار رو می کرد PTR بود که اگه الان برین میبینین دست های استارز رو نداره. دست های Zoom (و دست های Rush قدیم) ، هیچ وقت ترک نمیشدن، دلیلشم خوب معلومه هیشکی به غیر بازیکنان تو دست نمی تونه دست هارو ببینه!

سایت PTR:
[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]

[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
پاسخ
#13
یه مبحثی در یک کلوپ پوکری در مورد کش گیم پیش اومد که چون برای خودم جالب بود مطالب رو اینجا کپی می کنم

شخصی در مورد بدبیت دو نفر از پرو ها این 2 دست بازی رو گذاشته بود :

[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]

[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]

که من در جواب (البته مورد دوم) این مباحث رو نوشتم:

البته خودش هم مقصر بود. من معمولا وقتی رو فلاپ پر داشته باشم که high نباشه (یا حتی باشه) باندازه کل پات میخونم که مطمئن شم حریفم پر بالاتر داره یا نه.اگر حریف ریرایز داد فولد میکنم اگه صرفا کال کرد همیشه 3 حالت داریم یا 3 تایی شده و از کال کردن داره لذت میبره.یا دنبال فلاش یا استریت هست و یا پر بالاتر رو داره اما خال کنارش ضعیفه یا اینکه بازیکن تهاجمی نیست. در تمامی موارد بالا در ترن چه 3 برگ فلاش یا استریت و ... خلاصه هرچی که بیاد رایز بیشتری نسبت به فلاپ میدم اگر کال و ریرایز کرد دیگه مطمئن باشید شانسی برای برد ندارید و طرف براتون تله گذاشته و اگه فولد کرد خوشحال باشید که پر ضعیف شما برنده شده.یعنی اینجا با مدیریت پات که از اول دست شماست دقیقا هرچقدر از بانکرول رو که خودتون صلاح بدونید درگیر میکنید (نه حریف) و دیگه اینکه تا ریور کل بانکرول به خطر نمیفته و هم اینکه فولد شما بر اساس واقعیت هست یعنی شما با هزینه ای که در نظر گرفتید کاملا مطمئن شدید که دیگه نمیتونید برنده باشید و ابهامی براتون نمیمونه که آیا بلوف زده یا خیر.کمااینکه به نوعی شما دارید بلوف استریت یا فلاش یا ... با رایزهاتون به حریف میزنید و حتی ممکنه دست بردش رو فولد کنه و در حقیقت با یک تیر دونشون میزنید.هم اطمینان از دست حریف و هم بلوف به حریف اون هم با هزینه ای که خودتون تعیین میکنید وتمامی این ها بدون درگیر کردن کل بانکرول.تو همین مثال اگر طرف به همین روش بازی میکرد مسلما حریف رو قبل از ریور به فولد وادار میکرد.حالا اگر حریفش دیوانه بود و هزینه رو تا ریور میپرداخت اون موقع دیگه کاری از دست شما برنمیومد ولی باز کل بانکرول از بین نمیرفت.

روش دوم بازی همونی بود که ایشون انجام داد که صبر میکنه و از تصمیمات حریف سعی میکنه دستش رو حدس بزنه (من از روش دوم بیشتر در تورنمت ها استفاده می کنم).اما یه جای کار رو اشتباه انجام داد.زمانیکه تو این روش حریف شما رو ترن چک شما رو با چک جواب میده شما باید هر دستی که دارین حتی اگه چیزی نساخته باشین رو ریور رایز بدین. معمولا اگر حریف بلوف زده باشه فولد میکنه اگر کال کنه یعنی یه دست معمولی داره ولی اگه ریرایز کرد دیگه مطمئن باشید یه خبری هست.ولی نباید چک بزنید که فرصت بلوف رو به حریف بدین. همیشه با یک رایز منطقی جلوی تصمیمات هیجانی حریف رو میشه تو این مورد گرفت.(اگه طرف آل این نره بیشتر باید ترسید یعنی دوست داره مقدار بیشتری ولیو از شما بکشه که خوب اینجا حریفش جوری آل این زد که از تصمیم اشتباه حریف نهایت استفاده رو بکنه و تصور بلوف رو بیشتر براش تداعی بکنه که تمام این اتفاق های بد به خاطر بازی بد خودش بود نه به خاطر بد بیت) اگر ایشون در ریور 60-70$ ریرایز میداد مسلما حریفش آل این میکرد و دیگه مطمئن میشد خبری هست و باید فولد میکرد و فرقش این بود که در مجموع 200 دلار میباخت نه 370 دلار. واگر به روش اول که گفتم بازی میکرد باید در فلاپ 80 دلار رایز میداد که احتمالا حریف فولد میکرد و اگر حریف دیوانه بود باید در ترن 100$ رایز میداد و اگر کال میکرد بایستی دیگه بیخیال داستان میشد و با 200$ هزینه باخت رو قبول میکرد. و فرقش با روش اول در این بود که همون هزینه رو میپرداخت اما ممکن بود رد فلاپ حریف فولد کنه و کار به بدبیت نکشه

اکثربازیکن ها که پوزیشن ندارن و کارت برد 100% ندارن به روش دوم بازی میکنن ولی من پیشنهاد میکنم از روش اول استفاده کنید چون همون هزینه رو داره اما به نوعی قدرت و اداره بازی دست شماست و اگر بعد از ترن حریفتون رو نتونستید وادار به فولد کنید باید قدرت فولد در ریور رو داشته باشید و مطمئن باشید در میان مدت فولدهایی که حریف در فلاپ و ترن انجام میده بیشتر از کال کردن هست و این یعنی سود آوری شما حتی با دست ضعیف تر از حریف کمااینکه فولد کردن شما در ریور به شما فشاری وارد نمیکنه. چون یک فولد با اطمینان انجام میدید و مطمئن هستید بلوفی در کار نیست.(در ضمن زمان هایی که حالت فلاش و استریت در فلاپ مشاهده میشه بایستی از رایزهای ضعیف تر استفاده کنین به طوریکه اگر کار به ریور کشید و مشاهده کردید کارت های تکمیلی فلاش یا استریت ظاهر نشدن باز قدرت یک رایز منطقی در ریور برای شما مشکلی ایجاد نکنه.و به نوعی بایستی از اول تصمیم بگیرین که چه مقدار از استک برای این بازی میتونین اختصاص بدین و این مقدار رو جوری به 3 قسمت تقسیم کنین که کل رایزهای پله ای شما تا ریور بشه باندازه اون چیزی که از اول تصمیم گرفتین به اینکار اختصاص بدین.) و تمامی این ها یعنی مدیریت پات توسط شما تا آخر بازی و شما تصمیم میگیرین که چقدر ریسک باید درگیر بازی شه نه حریف شما.بعضی ها به اشتباه با داشتن پر بالا در فلاپ آل این میرن که حرف رو وادار به فولد کنن.اینکار اشتباه محض هست و در میان مدت برای شما سود آور نیست.چونکه مثلا اگر حریف دنبال فلاش و استریت باشه اگر فولد کنه که شما عایدی چندانی از دست قوی خود نداشتین.اگر تهاجمی باشه و کال کنه ممکنه با بدبیت کل بانکرول از بین بره.اما اگر مدیریت پات دست شما باشه و شما تصمیم گرفته باشین 30% از بانکرول رو به این دست اختصاص بدین , تا ریور یا 30% از حریف ولیو میکشین یا اینکه اگر به بدبیت رسیدین نهایت 30% از دست میدین.یکی از علت های سود نکردن افراد در کش گیم همین موضوع هست که صفر و یک بازی میکنن و دست های سود سازشون سودی نمیسازه و دست های باختشون کل بانکرول رو نابود میکنه, به علت اینکه هر حریفی ممکنه تصمیم جداگانه برای کال کردن ال این داشته باشه .اما اگه به روش 30% پیش برین و اجازه بدید سرنوشتتون براتون تصمیم بگیره چون بدبیت ها همیشگی نیستن اون موقع تعداد 30% های برد چون از 30% های باخت بیشتر هست در مجموع سود شما در میان مدت مثبت میشه.ولی اکثرا دوست دارن یکدفعه پولدار بشن و یکدفعه میبازن و میفتن رو تیلت یا لغزش و باز بیشتر میبازن.یکی از عوامل سود نکردن خیلی از افراد در کش گیم همین موضوع بالاست.من الان زوم رو یه مدتی هست به روشی که گفتم دارم بازی میکنم و برام سود آور شده در صورتیکه قبلا همواره ضرر میزد چون صفر و یک بازی میکردم.

در ضمن تمام این صحبت هایی کردم مربوط به دومی هست.البته در مورد اولی یعنی AAbenjaminAA هم این بحث ها صدق میکنه ولی اون دیگه 4Q من هم بودم فولد نمیکردم و آخر بدبیت بود.اما نکته اینه که بدبیت های اینچنین که محکوم به کال هست نهایت سالی 2-3 بار اتفاق میفته که با مدیریت سرمایه کاملا محو خواهد بود و حتی ممکنه برعکس به نفع ما هم این اتفاق ها بیفته.

و یک نکته دیگه در انتها : این روش که گفتم برای بازی هایی هست که شما حداقل 100 بیگ بلایند سرمایه داشته باشین. معمولا تو این نوع بازی اکثرا با دست خوب مثل AQ و ... با 3 بیگ بلایند قبل از فلاپ وارد میشن و مجموع پات برای 2 نفر که درگیر میشن ماکزیمم 7.5bb هست. حالا حالت های مختلف برای 10 دست بازی رو در نظر بگیرید با این فرض که استپ های رایز شما در فلاپ 7.5 در ترن 10 و در ریور 12 بیگ بلایند باشه.اگر در 10 دست بازی 2 دست در فلاپ 2 دست در ترن و 3 دست در ریور به نفع شما و 3 دست در ریور با بدبیت تمام شه شما 33 بیگ بلایند سود میکنید.

اگر فرض رو بر این بگذاریم که حالت های برد و باخت شما در فلاپ و در ترن در میان مدت از نظر آماری مساوی بشه (که مسلما اینگونه نیست, چون شما با دست هایی وارد این داستان میشین که احتمال برد به باخت از 50% بیشتره و قطعا در میان مدت سود از ضرر بیشتر خواهد بود) اون موقع فقط ریور سرنوشت ساز میشه و باز فقط در حالتی ضرر میکنید که از هر 4 دست بازی 3 دست به بدبیت بخوره که خوب این غیر ممکن هست.اگر بدبیت و برد مساوی باشن یعنی از هر 4 دست 2 دست بد بیت داشته باشین (که خوب این هم واقعا اتفاق نمی افته) اون موقع سرنوشت سود در فلاپ و ترن مشخص میشه که اون هم از نظر آماری دیدیم که منفی نیست و از نظر آماری مثبت هست.بنابراین با این روش بازی قطعا در میان مدت و نه یک شبه برایند شما سودآور خواهد بود . ( این هم جهت اثبات ریاضی مطلب فقط گفته شد که برنامه اکسل اون رو هم نوشتم و حالت های زیادی رو با دادن دیتا بررسی کردم و همگی حکایت از آمار مثبت در تعدد بازی داره

و در انتها یک فیلم از بازی زوم خودم که به نوعی به روش مباحث الا انجام شده رو گذاشتم:

این هم یک فیلم از بازی زوم حدود یکساعت هست که الان بازی کردم با winrar فشرده کردم

80 مگابایت شده.در این فیلم نحوه استفاده از پوزیشن , مدیریت استک, چگونگی تشخیص

بلوف و استفاده از بلوف به طور منطقی و با ریسک کم, نحوه بازی با چیپ ها که به نوعی اثر

بدبیت ها در این نوع بازی به شدت کمرنگ میشه و حتی مشاهده می کنید در اکثر موارد

پوزیشن برگ برنده هست نه برگ موجود در دست شما و این نکته مهمی هست که در

تورنمت ها کاربرد زیادی داره.چون شما همیشه کارت خوب که برنده باشه نخواهید داشت.

خلاصه این چیزیست که برای موفقیت در کش گیم تا اینجا بهش رسیدم و هر روز سعی می

کنم با روش های جدیدتری که پیدا میشه بهبودش بدم.

مطمئن باشید خشک و کلاسیک بازی کردن باعث موفقیت نمیشه و خیلی مهمه که

داینامیک بازی کنید.و تا زمانیکه در بازی هستید ارزش دلار نباید تو ذهن شما باشه و فقط به

دید یک عدد الکترونیکی باید بهش نگاه کنید وگرنه جسارتی برای روان بازی کردن و استفاده از

قدرت استک در بلوف نخواهید داشت.

در مجموع مشاهده می کنید که یکساعت زمان لازم بود که موجودی از 10$ به 20$ برسه و

این پروسه ثابت نیست .بعضی مواقع ممکنه یک دقیقه طول بکشه و بعضی مواقع 3 ساعت.

مهم اینه که با رسیدن به دلار 20 یا برعکس در ضرر با رسیدن به 4 باید از میز بلند شد.چون

ادامه بازی در 2 حالت کاملا زیان اور خواهد بود.

و چون حد سود از حد ضرر بیشتره در نتیجه برآیند شما با وجود بدترین بدبیت ها در میان مدت

مثبت خواهد بود.

لینک دانلود فیلم:

[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]
پاسخ
#14
چکیده مطالب بالا در یک جمله:

"باید با دست حریف بازی کرد"
پاسخ
#15
سلام دوستان
ايا ميشه از پوكر كسب درامد كرد مثلاً شروع با هزار دلار سرمايه؟
تباني نميشه؟

ممنون
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان