Comodo SSL
امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 4.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش پوکر هدز آپ (دونفره - Headsup)
#1
داستان از اینجا شروع شد که حدود یک سال پیش، من به این نتیجه رسیده بودم که هر چه تعداد بازی کن های میز کمتر باشه، من بازیم بهتر میشه و برای همین هر جا میدیدم یک بازیکن تنها نشسته سماق میمکه، می پریدم تو روم و باهاش بازی می کردم و اغلب هم برنده بودم و از این طریق مقداری جمع کرده بود.
به همین دلیل به قول معروف خدا را بنده نبودم و فکر می کردم فرمول بازی پوکر را فقط من بلدم و لاغیر. یکی از روزها (یا شبها) که در حال بررسی اتاقها بودم، متوجه اتاقی شدم که دو نفره بود و با بلایندهای 50k/100k با حداقل ده میلیون خرید. برای کنجکاوی وارد شدم و اونجا بود که دیدم یک سری بازیکن تو صف ایستادن و یوزری با آی دی 50_outs داره یکی یکی اونها را درو میکنه. معلوم بود همه به شدت دلشون از این شخص پره چون میرفتن ژتون جور می کردن دوباره بر می گشتن و می باختن. شاید در حدود شصت میلیون جلوی این بازیکن جمع شده بود که من رفتم مقابلش نشستم.
زیاد طولش نمیدم. فقط اینو میگم که من در عرض سه روز، کلا پنجاه میلیون به این آقا باختم. در عرض این سه روز سعی کردم حرف را باهاش باز کنم و ازش بیرون بکشم که با چه تکنیکی اینجوری میبره. در واقع بیشتر حدس من بر این بود که احتمالا ایشون داره یه جورایی تقلب میکنه و کارتهای منو میبینه. اما ایشون بعد از این که کلی منو دست انداخت، در آخر توافق کرد با دریافت صد میلیون ژتون، راز کارشو به من بگه. حتما میدونید که قیمت صد میلیون ژتون کم کم تو سایت الان یک و نیم میلیون تومن در بازار سیاهش رد و بدل میشه...
دوستان عزیز، من واقعا به حدی در کار این شخص مونده بودم که مستقیم به دفتر لهستان زنگ زدم و خواستم آرشیو بازیهاشو به من نشون بدن. بعد از بررسی کامل، متوجه شدم که این آقا تا به حال سه تا اکانت عوض کرده و هر بار با اکانت جدید، میره با اکانت قبلی بازی میکنه و میبره و بعد اکانت سابق را حذف میکنه. دلیل این کارش هم این باید بوده باشه که بعد از مدتی مردم دیگه باهاش بازی نمی کردن و برای همین مجبور بوده تغییر هویت بده. الان که با شما صحبت میکنم ایشون با اکانت بعدی بعدی در حال بازی هستند.
به هر حال، تصمیم گرفتم دل را به دریا بزنم و پس از کلی چونه، قرار بر این شد که با هفتاد میلیون، سر و ته قضیه را هم بیاریم و سی و پنج میلیون در اول کار و سی و پنج تا آخر کار به ایشون بدم. (بعد از سی و پنج تای اول چون رازی که این شخص برملا کرد به طرز شرم آوری مسخره بود، بهش سری دوم را ندادم)
رازی که ایشون به من گفت این بود که: کافیه در google به دنبال عبارت Poker heads up strategy بگردم!!!!!! و گفتند یک سایت تقریبا به همین نام هست که از اونجا این روش بازی را یاد گرفته. من در اون لحظه کاملا احساس کردم سرم کلاه رفته. اما در طی چند روز آینده وقتی اون سایت را مطالعه کردم، متوجه شدم واقعا من هیچ چیزی در مورد پوکر، مخصوصا مدل دو نفره نمی دونستم.
در ادامه، مطالب جالبی که در این سایت ارائه شده بود و من در بازی واقعی اونها را تست کردم و واقعا درست از آب دراومد را به شما خواهم گفت. اما قبل از هر چیز باید یاد آوری کنم که این آموزش گرچه مهارت شما را در بازی های هدزآپ به طرز عجیبی زیاد میکنه، اما همیشه فاکتورهای شانس و بازیکنهای ماهرتر وجود دارند و هیچوقت برای این که شما را به موفقیت برسونه تضمین 100% نداره. من خودم یک بار با AA به K2 یک نفر در ریور باختم. احتمال باختم واقعا کمتر از 4 درصد بود و با توجه به کارتهای مشترک ،اصلا رقیب من نباید در بازی میومد. اما چون یک donkey به تمام معنی بود اومد و اتفاقا هم برد. بنابراین دوباره تکرار میکنم آن چیزی که یاد میگیرید، مهارت شما را زیاد میکند اما شانستان را تغییر نمیدهد!
پاسخ
#2
قبل از هر چیز باید این موضوع را یاد آور بشم که منظور از عبارت پوکر دونفره، این نیست که مثلا در یک میر شش نفره، به دلیل ریز کردن یک نفر و فولد کردن 4 نفر، فقط دو نفر بازی کنند. چون در اون حالت، مطمئنا دو نفر باقی مانده هر دو با بهترین دستها در حال بازی هستند. منظور از "دو نفره" این هست که از یک بسته کارت 52 تایی فقط به دو نفر کارت داده بشه و این موجب میشه که احتمال آمدن هر دست خاص (دو کارت شروع) برای هر نفر به 1/(52*52) یعنی به کمتر از 4 در ده هزار کاهش پیدا کنه.
نکته اول در مورد پوکر دو نفره، این هست که احتمال آمدن دستهای بزرگ، بسیار پایین هست. برای مثال اگر شما در یک میز ده نفره همیشه دو پر می بینید، در بازی دو نفره، داشتن دوپر به اندازه داشتن استریت در میز چند نفره ارزش پیدا میکنه! اگر در بازی های جند نفره Pair پایین را دور می انداختید، الان دو تا 2 هم به اندازه داشتن دو تا شاه در بازی چند نفره ارزش پیدا میکنه.
در این بازی برای به دیدن یک پاکت آس یا هر پاکت دیگر، باید 220 دست بازی کنید. به همین دلیل پاکتها کارتهای بسیار با ارزشی محسوب می شوند. حتی 22 یک کات قابل قبول در فلاپ برای raise کردن هست. البته باید توجه داشته باشید که این موارد همگی بستگی به حالت بازی و روش بازی رقیب داشته و آیه نازل شده نیستند. شما باید فقط مطلع باشید که کارتهایی که دارید با ارزش هستند و به راحتی آنها را دور نیاندازید.
به غیر از پاکتهای معروف، من در اینجا لیستی از دستهای شروعی که به طور عادی اگر با خودتان یا آینه بازی کنید، از نظر احتمالات ، بالای 50% احتمال برد دارند را لیست کرده ام. یعنی دستهای بالاتر از آنچه لیست شده است، قبل از فلاپ احتمال برد بالاتر دارند: برای بررسی بیشتر از لینک زیر استفاده کنید:
[ثبت نام کنید لطفا برای مشاهده لینک، وارد سایت شوید یا ]

احتمال برد در دست تصادفی قبل از فلاپ
55% ------------A2 هم خال
53%------------A2 غیر هم خال
51.5% ---------K2 هم خال
51%------------K4 غیر همخال
51% ------------Q4 هم خال
53%------------Q8 غیر همخال
52%------------J7 هم خال
53%------------J9 غیر هم خال
54%------------10-9 هم خال
51% ------------10-9 غیر هم خال
54%------------33 (پاکت)

نکته شایان ذکر این است که بدترین دست در بازی دو نفره، 23 غیر همخال است که تازه در این حالت هم نزدیک 30% احتمال برد وجود دارد.
خوب الان ساعت چهار و نیم صبح هست و من سه ساعت دیگه باید بیدار بشم برم به بدبختیهام برسم. Dodgy بنابراین، ادامه در جلسات آینده.
(توصیه می شود تا پایان آموزش مقدماتی، مطالب فوق را امتحان نکنید)
پاسخ
#3
در اینجا برای کمک به دوستانی که مایل هستند هر چه سریعتر از بار ژتونهای موجود خلاص بشن، 9 عمل اصلی برای باختن در پوکر Heads up را "یادآوری" می کنم:

1- عدم توجه به موقعیت مهره دیلر


در بازی های هولدم بدون محدودیت شرط، محل قرار گیری بازی کن نسبت به مهره دیلر، یکی از فاکتور های اصلی تصمیم گیری است. اما در بازی های دو نفره، باید گفت پوزیشن در Heads up یعنی برتری مطلق!
دلیل این موضوع این است که در این بازی، کسی که مهره دیلر را دارد، small blind است و نفر مقابل نه تنها big blind است، بلکه کور هم هست و بدون دانستن از نحوه بازی شما، اول او باید تصمیم بگیرد. اگر چک بدهد، شما می توانید با ریز، بلایند را از چنگش در بیاورید. اگر Raise کند، شما در صورت فولد فقط نصف بلایند را از دست میدهید و در اگر هم کال کنید و در فلاپ دست خوبی بگیرید، رقیب شما چون مجبور است شرط را افزایش بدهد، با re-raise شما مواجه خواهد شد و مقدار زیادی در صورت فولد خواهد باخت. به همین ترتیب، کسی که دارای مهره دیلر باشد، در ترن و ریور هم بر اساس نحوه بازی طرف مقابل تصمیم میگیرد که چه عملی انجام دهد و همیشه حق فولد یا ری ریز را به عنوان یک برتری با خود خواهد داشت. اگر می خواهید در heads up بد ببازید، وقتی مهره دیلر را ندارید، بی دلیل تهاجمی بازی کنید!!!!

2- بازی در میزی که با بودجه شما سازگار نیست



پوکر دو نفره به شدت تلاطم و بالا و پایین دارد. تمام سعی بازیکنان خوب این است که در این آشوب، با کمترین ضرر فولد کنند و با بیشترین سود کارتهایشان را رو کنند. در پوکر دو نفره، عنصر شانس بسیار قدرتمند است و شما نباید به مهارت خود دل ببندید و مغرور شوید. گرچه دانایی شما موجب برد در زمان طولانی می شود، اما بازی با سهم بزرگی از بودجه کلی در یک نشست بازی، به شدت خطر آفرین بوده و منجر به باخت خواهد شد.

3- فقط با کارتهای عالی بازی کردن
کسانی که عادت به بازی در میزهای بالای شش نفره را دارند، نمی دانند که نباید منتظر کارتهای عالی باشند. در پوکر دو نفر، احتمال برد با دستهای پایینتر هم زیاد است و باید از مقررات و دیسیپلین در شروع بازی کم کرد. در غیر این صورت با پرداخت تعداد زیادی بلایند در دستهای مختلف، ژتونها رفته رفته آب رفته و شما را به ضعف می کشانند و از طرفی بازیکن مقابل هم متوجه می شود که شما فقط با دستهای خوب بازی میکنید و تا می تواند از شما بلایند می گیرد. و هز وقت شما وارد بازی بشوید، او فولد می کند. توجه داشته باشید که این در مورد حالتی که هر دو نفر بیشتر از صد بلایند در مقابل داشته باشد، کمی تغییر میکند. زیرا در این حالت هر دو بازیکن سعی در یافتن کارتهای بهتر در مقابل مقدار اندکی از ژتونهای خودشان را دارند و در مقابل با یک شاخ به شاخ شدن با کارت بالا می توانند مقدار خیلی زیادی ژتون بگیرند. (برای مثال مراحل ابتدایی تورنمنتهای گلادیاتور)

4- بلوف زدن بیش از حد
در پوکر دو نفره، موقعیتهای بی شماری برای بلاف و semi-bluff وجود دارد. اما اگر مدام بی دلیل و با هر دستی بلاف بزنید، موجب خواهید شد که بازیکن مقابل ، دیگر بازی تهاجمی شما را نادیده بگیرد و یکی از فاکتورهای مهم برد را بی اثر کند. همیشه به خاطر داشته باشید تعداد بلافها را در حد متعادل و نیز مقدار بلاف متناسب با شانس برد در هر دست باشد.

5- بازی از روی خشم و احساسات
بدترین دست در پوکر Heads up ، ورقهای 23 غیر هم خال است. اما همین دست هم اگر با چشم بسته بازی شود، 30% احتمال برد یا تساوی دارد. به همین دلیل، احتمال گرفتن بد بیت بسیار بیشتر از بازیهای چند نفره می باشد. شما باید خودتان را به این جور باختهای ناگهانی عادت بدهید و کاملا منطقی و علمی فکر کنید. همیشه سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید استراتژی بلند مدت داشته باشید. هیچ وقت سعی نکنید به مبلغ معینی برسید و یا مقداری از باخت خود را هر طور شده جبران کنید. هر وقت احساس کردید نمی توانید اعصاب خود را کنترل کنید، بازی را موقتا یا دایم رها کرده و کمی استراحت کنید و فکر کنید که چه روشی باید به کار بگیرید.
به هر حال همانطور که سفت بازی کردن زیاد، موجب باخت خواهد شد، بازی گشاد و تهاجمی هم بسیار خطر آفرین است. در این حالت، بازیکن مقابل در حالت نیمه دفاعی میرود و هر جا که احساس کند کوچکترین برتری دارد، ریز میکند و به این ترتیب، بیشتر برد با او خواهد بود.

6- رفتن در حالت دفاعی کامل
چک کردن و کال کردن، گرچه جایگاه خود را در بازی پوکر دو نفره دارند، اما اگر قسمت اعظم بازی را در بر بگیرند، موجب باخت خواهند شد. اگر به این ترتیب بازی کنید، حریف شما در زمانی که خودش کارت ضعیفی دارد با مبالغ پایین بازی کرده و زمانی که کارتهای خوبی دارد شما را وادار به کال کردن می کند. حتی اگر شما بخواهید هر بار تا فلاپ دفاعی بازی کرده و بعد یا فولد کرده یا ادامه دهید، یک "نشتی" ژتون ایجاد کرده اید که موجب می شود حریف شما مقادیر کم ژتونهای شما را در چند دست تبدیل به مقدار زیادتری کرده و سپس با تمام ژتونهای خودتان وارد یک ریسک بزرگتر شود و خودش بدون آسیب بماند.

7- عدم توجه به نحوه بازی حریف
اگر در میزهای چند نفره می توانید این بهانه را بیاورید که به خاطر سپردن همزمان روش بازی چندین نفر و پیاده کردن یک استراتژی همزمان برای همگی آنها بسیار مشکل است، در پوکر دو نفره، اگر نتوانید بازی طرف مقابل را شناسایی کرده و روش حمله و دفاع او را کشف کنید، بهتر است به بازی سالمتری به غیر از پوکر بپردازید!
در پوکر دو نفره، اگر با حواس جمع بازی کنید، به سرعت خواهید توانست با نحوه بازی حریف آشنا بشوید. اگر حریفتان حرفه ای نباشد و مدام دنده عوض نکند، که حتما برنده خواهید بود. اما حتی اگر حرفه ای هم باشد، می توانید دقیقتر حدس زده و نحوه تفکر او را برای خود شبیه سازی کرده و زمانبندی او در دنده عوض کردن یا "ماشه هایی" که دنده را عوض می کنند را پیدا کنید. منظور از ماشه یا trigger ، رخ دادن اتفاق خاصی است که موجب می شود بازیکن نحوه بازی را عوض کند.

8- نپرداختن هزینه تحقیقات
گاهی لازم است با دستهایی که احتمال برد دارند ولی هنوز کامل نشده اند، شرطهای کوچک حریف را کال کنید تا علاوه بر این که احتمال برد خود را حفظ کنید، با پرداخت هزینه های معقول، دست حریف را در انتها ببینید و بر اساس آن برای او و نحوه بازیش در کارتهای مختلف و حالتهای مختلف پرونده سازی کنید. همیشه به یاد داشته باشید، پاتهای بزرگ ارزش تحقیق ندارند، اما باخت در پاتهای کوچک با وجود احتمال برد، اگر به بردهای آینده کمک می کند، نوعی هزینه تحقیقاتی است.

9- عدم بازی با 100% کیفیت
خسته و خواب آلود بودن، نگاه کردن به تلویزیون، بی تفاوت بودن در برد و باخت، رودربایستی داشتن با حریف، صحبت با دوستان یا چت کردن با دیگران و مانند اینها، هر کدام دیواری نامرئی در مقابل راه شما به سوی پیروزی هستند. همیشه جوری بازی کنید که گویی در میان میدان جنگ هستید و یک لحظه عدم توجه می تواند به نابودی شما منجر شود. این کار ممکن است در ابتدا بسیار سخت باشد، اما با کمی تمرین، مغز خود را از تنبلی و بازیگوشی خارج و آن را وادار به تجزیه و تحلیل داده های ورودی خواهید کرد.


توجه: شما هنوز در بخش اول آموزش ابتدایی پوکر heads up قرار دارید. پیشنهاد می شود تا کامل شدن مبحث، این اطلاعات را منبع آموزشی بازی خود قرار ندهید.

پاسخ
#4
نکات مهم بازی Heads up برای بازیکنان موفق:

فتیله تهاجم را بالا ببرید!
البته منظور این نیست که بی دلیل و منطق مدام ریز کنید. بلکه، به این معنی است که با توجه به آموزش های مراحل قبل، اگر در فلاپ به یک پیر رسیدید، احتمالا در آن لحظه برنده هستید.اگر آس در دست دارید، احتمالا در فلاپ هنوز برتری دارید، اگر پاکت در دست داشتید، به احتمال زیاد قدرت در دستان شماست. بنابراین، اگر مقدار بلایندها قابل توجه است و با جمع کردن ده بلایند، مقداری مناسبی ژتون به دست می آورید، هرزمان که کارتهای مناسبی به دست آوردید، حریف را وادار کنید برای دیدن کارتهای بعدی هزینه بپردازد. به او کارت مجانی ندهید و سعی در به تله انداختن او نکنید (البته در پوکر استثنا همیشه وجود دارد). هدف کلی این است که شما در طی بازی تعیین کننده باشید و کاری کنید حریف با شما همراهی کند نه اینکه بجنگد.

به بلاف خود ایمان داشته باشید!
در پوکر دونفره، اگر در فلاپ کارتهایی دیدید که ترسناک به نظر می رسیدند، با توجه به بازی حریف قبل از فلاپ، می توانید نتیجه بگیرید که آن کارتها برای حریف همانقدر ترسناک هستند یا خیر. توجه کنید که احتمال پیر شدن کارتهای بازیکنان در پوکر دو نفره، در فلاپ بسیار کمتر از میزهای چند نفره است. بنابراین می توان با بررسی حریف بعد از چند دست به این نتیجه رسید که به احتمال بسیار قوی دست او هم مانند شما خالی است. . بنابراین اگر جوری رفتار کنید که آن کارتهای ترسناک در قلمرو شما هستند، حریف را وادار به فولد خواهید کرد. این موضوع مخصوصا وقتی مهره دیلر مقابل شماست تاثیر برانگیز خواهد بود چون در این حالت ابتدا حریف باید بازی کند و شما بر اساس نحوه عمل و رفتار او می توانید تصمیم بگیرید. نکته مهم این است که بیش از اندازه ای که معمولا حریف را وادار به فولد می کند، bet نکنید و زمانی raise کنید که دست شما هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

دانش خود را در آمار و احتمالات پوکر بالا ببرید.
هر چه بیشتر با "خروجی" ها آشنا بشوید و بدانید که چند کارت می توانند شما را برنده کرده و چند کارت در محدوده تساوی قرار دارند، عاقلانه تر بازی خواهید کرد. اگر بدانید به احتمال 20% برنده هستید، مطمئنا مقدار پات را 4 برابر نمی کنید و اگر بدانید در موقعیت خوبی قرار دارید، با افزایشهای بسیار کم، موجب دادن کارت رایگان به حریف نمی شوید.
من در اینجا چند نکته ابتدایی در مورد ریاضیات پوکر را می نویسم. امیدوارم فرصتهای آینده یک مبحث کامل در این مورد نوشته بشه، اما تا اون زمان خدا گوگل را به ما داده که ازش بهره مند بشیم.
به طور کلی، 1326 نوع ترکیب دوتایی کارت ممکن است در قبل از فلاپ به دست شما برسد. یعنی:
1/52x1/51=1/1326
اما با توجه به اینکه ارزش دو کارت غیر هم خال یکسان است، بنابر این اگر ترکیبهای یک شکل را کنار بگذاریم، 169 دست مختلف برای شروع پوکر تگزاس هولدم به دست می آید که 13 تای آنها پاکت (دوتایی) ، 78 عدد هم خال و 78 عدد متفرقه می باشد. ضمنا توجه داشته باشید که وقتی شما کارت خاصی را در دست داشته باشید، احتمال آن که مشابه آن کارت در دست بازیکن مقابل باشد ضعیف تر می شود. برای مثال وقتی شما یک آس در دست دارید، پس احتمال این که حریف آس داشته باشد، یک چهارم یا 25% کاهش می یابد.
از طرفی، احتمال آمدن هر پاکت، یک بار در هر 220 دست است. یعنی اگر حریف شما یک بار 77 رو کرد، حداقل تا 110 دست بعد از آن نباید انتظار جدی برای دوباره رو شدن این کارت داشته باشید.


کنترل بازی را به دست بگیرید!
-در دست گرفتن کنترل بازی، فقط به معنی بازی اگرسیو (حمله ای) و بالابردن شرطها نیست. کنترل بازی، شامل فاکتورهای زیادی است از جمله:
به هیچ عنوان خشمگین و عصبی نشوید و اگر شدید به سرعت به خود آرامش بدهید. بالعکس سعی کنید آرامش و اعتماد به نفس را از حریف بگیرید. من حتی پیشنهاد می کنم کمی ریشخند و کنایه هم اضافه کنید. به این کار در پوکر Smack talking می گویند و یک حرکت حرفه ای با استفاده از تحریک روانی، برای به جوش آوردن خشم حریف است. (البته این کار با توهین مستقیم کاملا متفاوت است و اگر این کار را انجام دهید، معمولا شما را از کازینو بیرون می اندازند)
- Check-raise بیشتر انجام دهید. معنی چک ریز یعنی اگر چک دادید و حریفتان Bet کرد، با توجه به بقیه فاکتورهای بازی، در صورت منطقی بودن، Raise کنید. این کار موجب می شود حریف در آینده از bet های بی دلیل بیشتر پرهیز کند و بازی را به شما بسپارد.

- موقعیت شناس باشید. فرصتهای خوب را با "حال دادن" یا "رو در بایستی" از بین نبرید. اگر دوستتان بازی شما را مشاهده می کند، از "ضایع شدن" در مقابل او نهراسید. برای اینکه ثابت کنید بهترین بلاف را شما میزنید، عملیات ژانگولر انجام ندهید!
- در مورد مزیت های مهره دیلر بیشتر فکر کنید. در پوزیشن بودن، در 90% مواقع از پوکر دو نفره، به شما برتری میدهد. تنها زمانی که این مزیت وجود ندارد، زمانی است که دیلر تا ریور، جوری بازی کرده باشد که ضعف نشان داده باشد و در این حالت، در ریور کسی که نفر اول است می تواند اقدام به دزدیدن پات با اعلام شرط نماید.

دستهای عالی در پوکر دو نفره را بشناسید!
به طور کلی، داشتن آس، پاکت یا دو کارت سلطنتی، در قبل از فلاپ، کارتهای ایده آل در پوکر هولدم دو نفره هستند. از آنجا که احتمال به دست آوردن یک پر در فلاپ بسیار کم است، بنابراین به دست آوردن حتی پر پایین هم در پوکر دو نفره دارای ارزش زیادی است. داشتن آس تکی در دست، مانند رو شدن یک پیر پایین یا متوسط در فلاپ ارزش دارد و بالاخره، داشتن پاکت، مخصوصا پاکتهای بالا مانند سه تایی یا استریت ارزشمند هستند!



قسمت آخر آموزش ابتدایی هدزآپ در جلسه بعد
پاسخ
#5
نحوه بلاف صحیح در هدزآپ:
بطور کلی همانطور که گفته، شد در پوکر دو نفره همانطور که احتمال گرفتن کارتهای خوب قبل از فلاپ کم است، احتمال بدست آوردن دست خوب هم در فلاپ زیاد نیست. از طرفی چون شما در مقابل فقط یک بازیکن قرار دارید، می توانید با بررسی دقیق نحوه بازی او، حدس بزنید که آیا معمولا بعد از بدست آوردن کارتهای خوب، Bet می کند یا سعی میکند برای شما تله پهن کند. برای بررسی دقیقتر، زمانی که شما در موقعیت دیلر قرار دارید و قبل و پس از رو شدن فلاپ، حریف شما اقدام به شرط گذاری نمی کند، مقدار کمی برای آزمایش نحوه بازی او Bet کنید. (معمولا برای شروع بیش از ده درصد کل چیپسها را به خطر نیاندازید) به هر حال بازی دونفره پر از فراز و نشیب است و کسی که بتواند با مشکلات بهتر مبارزه کند، دارای برتری خواهد بود. به یاد داشته باشید که در پوکر دو نفره آنلاین، معمولا حریفان بیشتر بلافها را کال می کنند. دلیل اصلی این موضوع آن است که در پوکر آنلاین بر خلاف محیط واقعی، حریف پشت کامپیوتر خود مخفی شده و در صورت باخت با یک بازی بد، در مقابل دیگران شرمنده نخواهد شد. در واقع یکی از دلایل مشاهده بیشتر بردهای عجیب و غریب در بازیهای آنلاین میتواند به این موضوع مربوط باشد.


برخورد با بازیکنان تهاجمی:
اگر چه بازی با درجه تهاجمی بیشتر، یکی از اصول بازی پوکر دو نفره است، ولی اگر به بازیکنی برخوردید که او هم همین استرتژی را می داند و بیش از حد معمول Bet یا Raise می کند، چه خواهید کرد؟
برای تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با این نوع بازیکنان، ابتدا باید بعد از چند دست بازی بفهمید آیا با یک بازیکن خوب مهاجم طرف هستید یا با یک خر روانی (Maniac Donkey) (این اصطلاح در مورد بازیکنان ناشی و دارای اعتماد به نفس بالا گفته میشود که تصور میکنند کره زمین برای آنها ساخته شده و همیشه باید برنده باشند)
خصوصیت اصلی خرها این است که معمولا با هر دستی Bet شما را کال میکنند و در حالی که بازیکنان تهاجمی کهنه کار، تقریبا با هر کارتی، Bet شما را Raise میکنند. اگر تشخیص دادید که در مقابل مهاجم خوب قرار دارید، پس باید کارتهای شروع بازی را به دقت انتخاب کنید و بیشتر اکشن را در مهره دیلر که قلمرو شماست قرار دهید. هنگامی که هر دو فاکتور کارت تقریبا خوب و موقعیت خوب را داشتید (یا کارت عالی در هر موقعیت)، زمان آن است شما هم حمله متقابل انجام بدهید، اما در حدی که حریف را از دور خارج نکنید و بتوانید حداکثر بهره را از بازی او به نفع خودتان بگیرید. اما در مواقعی که کارتهای خوبی ندارید و میزان بلایندها بالاست، بهتر است در اولین فرصت فولد کنید.
توجه کنید که دور انداختن دستهای آشغال، به حریفتان می فهماند که شما با هر دستی بازی نمی کنید و بنابراین او میتواند فرمولی بسازد که هر زمان شما ریز کنید، او بفهمد دست خوبی دارید. بنابراین بهتر است هر چند دست، یک بار دنده عوض کرده و به او القا کنید که همیشه با بهترین دستها وارد بازی نمی شوید و یا این قابلیت را دارید که گاهی دستهای خوبتان را تا فلاپ مخفی کنید. باز هم یادآوری می شود که به مهره دیلر مانند یک سپر و یک اسلحه قوی نگاه کنید. اما اسلحه و سپر باید در کنار عقل و استنتاج شما با هم عمل کنند و به تنهایی جادو نمی کنند. پوکر یک جنگ است و مانند هر جنگ دیگر، شما باید از تمام نیروی خود برای تخریب روحیه حریف استفاده کنید و حتی گاهی اقدام به خشمگین کردن او با طول دادن بازی یا سخنان نیشدار نمایید. به همین ترتیب، آمادگی این را داشته باشید که آرامش خود را در هر شرایطی حفظ کنید.


استراتژی بازی قبل و بعد از فلاپ:
- در بازی های پوکر دو نفره، عملکرد شما قبل از فلاپ بر روی نحوه بازی در مراحل بعدی ان بسیار موثر است. اگر شما برای هر دست خاص یک جور بازی کنید، مطمئنا بعد از مدتی حریفان را کاملا با نحوه بازی خود آشنا کرده اید.
- با خروجی های ممکن آشنا شوید. یعنی با احتمال برد یک دست دو تایی قبل و بعد از فلاپ آشنا شوید و بررسی کنید چه کارتهایی می تواند شما را برنده کند و آیا ممکن است تعدادی از آن کارتها در دست حریف باشد؟ توجه داشته باشید که دانستن درصد برد، حتی در صورت بالا بودن آن عدد، دلیل بر آن نمی شود که کوکورانه اقدام به بازی نامعقول کنید. اگر قرار بود 100% برنده باشید، نیازی به فلاپ، ترن و ریور نبود. در صورتی که خروجی های کمی دارید، به همان نسبت هم ریسک خود را پایین بیاورید. برای مثال اگر فقط 5% احتمال برد دارید و 100 دلار در پات قرار دارد، عاقلانه نیست ریز بیست دلاری حریف را بپذیرید.
- نگذارید بازی سریع شود. برخی بازیکنان حرفه ای از روش بالا بردن سرعت بازی استفاده میکنند تا فرصت تصمیم و دنده عوض کردن را از شما بگیرند و موجب شوند برای هر کارت خاص فقط یک جور بازی کنید. توجه داشته باشید که همانطور که حریف می تواند بازی را سریع کند، شما هم میتوانید بازی را کند کنید و این کار به نفع شماست زیر در این حالت، حریف فرصت کمتری برای فکر کردن داشته ولی شما هم تصمیم بهتری می گیرید و هم بازیکن مقابل را به دلیل نرساندن به مقصود خشمگین میکنید.
- بازی شما باید بیشتر رو به تهاجمی باشد. در مورد این موضوع در تاپیکهای قبل بسیار صحبت شد. به هر حال بهتر است یادآوری کنیم، بهترین زمان بازیهای تهاجمی در هدزآپ، قبل و بعد از فلاپ و گاهی در آخرین لحظه در ریور است. با چک و کال کردن، شما با کارتهای حریف بازی خواهید کرد بنابراین شما باید کاری کنید که حریف با شرایط شما وارد بازی شود و با کارتهای شما بازی کند و هزینه های لازم برای ادامه بازی را بپردازد.
- به کل کل نیافتید و آینده نگر باشید. اگر کارتهای خوبی ندارید و حریف شما bet کرد، آینده را مجسم کنید. اگر در فلاپ هم به جایی نرسید (که احتمالا نمی رسید) آیا او دوباره Bet خواهد داد؟ آیا بهتر نیست این مبلغ را برای بازی بهتری پس انداز کنید؟


نکته آخر: از اشتباهات خود درس بیاموزید
بسیاری از بازیکنان آماتور، به هیچ عنوان نمی خواهند اشتباهات خود را به یاد بیاورند و به خود بقبولانند که اشتباه کرده اند. در حالی که اگر شما بعد از هر باخت، در پی علت دقیق آن باشید و پارامترهای مختلف را تجزیه و تحلیل کنید پس از چند ماه تبدیل به یک آنالیزگر خبره و بازیکن پوکرهدزآپ در کلاس حرفه ای خواهید شد. به یاد داشته باشید، بهترین دوست شما، عقل و هوش شماست و اگر نخواهید از آنها استفاده کنید، مانند دانش آموزی خواهید بود که همیشه در یک کلاس در جا میزند.



در اینجا بخش مقدماتی آموزش پوکر هدزآپ (دونفره) به پایان میرسد. قسمت پیشرفته شامل استراتژی های طولانی مدت و ریسک پذیر است که درآینده در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. از خوانندگان عزیز و اساتید گرامی خواهش میکنم از ارائه نظرات، سوالات و در صورت امکان، از ارائه مطالب بیشتر خودداری نکنند.
ارادتمند همگی. سروش.

پاسخ
#6

مطالب شما باندازه کافی جذاب و کامل هست...
وفکر نمیکنم بجز دکتر کیان و آقای صفری کس دیگری بتونه چیزی بهش اضافه کنه.
ممنون لطفن ادامه بدین منتظریم.
پاسخ
#7
اقا عکس ها رو به صورت لینک قرار بدیدددددددددددددددددددددد
پاسخ
#8
با سلام خدمت سروش گرامی

میشه در مورد "استراتژی بازی قبل و بعد از فلاپ" و اون عکسی که تو این قسمت گذاشتین بیشتر توضیح بدین؟!!!
با تشکر پیشاپیش
پاسخ
#9
(2011/06/02، 03:06 PM)Soroosh نوشته است: احتمال باختم واقعا کمتر از 4 درصد بود و با توجه به کارتهای مشترک ،اصلا رقیب من نباید در بازی میومد. اما چون یک donkey به تمام معنی بود اومد و اتفاقا هم برد. بنابراین دوباره تکرار میکنم آن چیزی که یاد میگیرید، مهارت شما را زیاد میکند اما شانستان را تغییر نمیدهد!

این تیکه رو خیلی حال کردم :
اما چون یک donkey به تمام معنی بود اومد و اتفاقا هم برد. بنابراین دوباره تکرار میکنم آن چیزی که یاد میگیرید، مهارت شما را زیاد میکند اما شانستان را تغییر نمیدهد!

مرسی از پست قشنگت
پاسخ
#10
salam sorooshe aziza besiar kamel va amozande bod mamnonam azat .. man faghad chanta a tajrobiatam ra behesh zafe konam 1 inke bsihtar dar headsup onayike girekamtar daran sherkat konimmesle yeki doyi.2 inke baziha astan ke kolan ro hava bazi mikonann kolan mian vase aliin age didim injori hast bazi nakonim bahashon chon ro shans bazi mikonan 3 inke dar bazi raveshe baziaman ra taghir bedahim hata bazi mogheha ba pole kam dar hade gir bad bazi konim ta harifeman farib bedahim bezarim fekr konad ke dase mar khonde
mamnon etelaate shoma besiar kamel bodd ,
پاسخ
#11
سروش جان
واقعا مطلب بسیار عالی ای رو قرار دادید که شخصا برای خود بنده خیلی آموزنده بود

من یه فیلم آموزشی از سایت پوکر اسکول گرفتم که توسط آیدی SpaceGravy قرار داده شده بود

اما چون انگلیسی بود نتونستم بخوبی درکش کنم

در اینجا کسی از دوستان میتونه فیلم با زیر نویس یا دوبله قرار بده؟

سپاسگذارم
پاسخ
#12
قسمت پشرفته چی شد آقای سروش
هرکس اطلاعاتی داره خوشحال میشیم بدونیم
پاسخ
#13
دل 
ما هنوز منتظريم... در ضمن بد نيست راجع به مديريت سرمايه و جدولى براى ساختن بانكرول در هدزآپ از صفر تا مثلا هزار دلار بذاريم, فكر كنم بايد مديريت و ساختن بانكرول كمى با اونچه كه تا حالا شنيديم فرق ميكنه چون مثلا اگه قرار باشه رو دور باخت بيوفتى به زودى بانكرولت صفر ميشه.d
پاسخ
 سپاس شده توسط tatepito ، omidgh


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان